A hagyományos Ügyfélkapu 2025 januárjában megszűnik, helyét új online ügyintézési lehetőségek veszik át. Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációja elérhetőek lesznek a jövőben, azonban sokan aggódnak az adataik biztonsága miatt az egységesített online térben.
2025. január 16-tól megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu rendszer, és nem lehet majd többé belépni a hagyományos felhasználónév+jelszó párosítással a fiókunkba. Azonban az online ügyintézési lehetőségek továbbra is elérhetőek lesznek a magyar állampolgárok számára. Ebben a cikkben részletesen szeretnénk bemutatni ábrák segítségével is, hogyan lehet átjelentkezni az új felületre. A módosítást mindenkinek kulcsfontosságú elvégezni, ugyanis aki nem végzi el a folyamatot 2024 év végéig, az elveszti a hozzáférést a fiókjához.
Január 16-tól az Ügyfélkapu megszűnik, de ez nem jelenti az online ügyintézés végét. A változás csupán a belépési és hitelesítési folyamatot érinti, ahogy azt korábban is említettük. Az Ügyfélkapu felületén már most feltűnik az üzenet: „Váltson Ügyfélkapu+-ra vagy DÁP mobilalkalmazásra!”
Az új rendszerben a hagyományos Ügyfélkapu-belépési lehetőséget kivezetik, és csak a kétfaktoros hitelesítéssel működő, biztonságosabb Ügyfélkapu+ vagy a DÁP mobilalkalmazás használatával érhetjük el a Személyre Szabott Ügyintézési Felületet (SZÜF).
Az átállás nem zárja el az online ügyintézés lehetőségét azoktól sem, akik nem regisztrálnak a DÁP rendszerébe. Számukra az Ügyfélkapu+ továbbra is biztosít hozzáférést. Akik viszont már használják a DÁP mobilalkalmazást, egyszerűsíthetik életüket, mivel ezen keresztül minden ügyintézési folyamatot egy helyen kezelhetnek.
Célszerű az Ügyfélkapu+ alkalmazásba még január 15. előtt átregisztrálni, ezután ugyanis már csak a Digitális Állampolgárság Programra való regisztrációra lesz lehetőségünk.
A kormány tervei szerint egyébként az Ügyfélkapu+ is csak 2025. december 31-ig lesz használatban, a Digitális Állampolgárság azonban azt követően is üzemel, ezért érdemes áttekinteni az arra való regisztráció részleteit is.
Ügyfélkapu plusz átjelentkezés: mire van szükség hozzá?
- Rendelkezni kell korábbró meglévő Ügyfélkapu regisztrációval
- Rendelkezni kell valamilyen okoseszközzel (okostelefon, tablet)
- Rendelkezni kell hitelesítő alkalmazással
Így jelentkeztethetjük át régi Ügyfélkapu fiókunkat az Ügyfélkapu+ alkalmazásba
Töltsd le az okostelefonodra Google Authenticator nevű alkalmazást. Ez mindenkinek megtalálható a Google Playen vagy az AppStore-ban. Itt egyszerűen add meg az alkalmazásban az Ügyfélkapuhoz is tartozó e-mail címed. Alternatív megoldásként használhatod az alkalmazás QR-kód olvasó funkcióját is, de erről majd egy kicsit később.
A Google Authenticator felülete - Forrás. Pénzcentrum
Először ugyanis keresd fel az Ügyfélkapu oldalát és jelentkezz be meglévő Ügyfélkapu fiókodba.
Az Ügyfélkapu bejelentkező felülete - Forrás. Pénzcentrum
Bejelentkezés után egy üzenet fog fogadni, amelyből kiderül, hogy 2025 január 16-tól az Ügyfélkapus bejelentkezés meg fog szűnni. Itt majd az Ügyfélkapu+ igénylése gombra kell kattintani.
Ügyfélkapu bejelentkezési lehetőségek - Forrás. Pénzcentrum
Kattints a "Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez" gombra.
Az Ügyfélkapu+ igénylése - Forrás. Pénzcentrum
Olvasd be telefonoddal a kapott QR-kódot, vagy add meg Ügyfélkapuhoz tartozó korábbi jelszavad, és a Google Autheticatorban kapott azonosító kódot.
Bejelentkezés az Ügyfélkapu+-ba. - Forrás. Pénzcentrum
Nincs több teendőd, az Ügyfélkapu+ fiók igénylése megtörtént, a későbbiekben az itt bemutatott módokon tudsz bejelentkezni, a bejelentkező oldalon az Ügyfélkapu+ lehetőség kiválasztása után. Érdemes azonban a regisztráció után megjegyeztetni a bejelentkezési adatainkat, hiszen az Ügyfélkapu regisztrációjához hosszú és bonyolult jelszó megadása szükséges, amelyet az ember legtöbbször képtelen fejben tartani a mindennapokban.
A sikeres igénylés - Forrás. Pénzcentrum
A cikk végén szeretnénk még egyszer kihangsúlyozni, hogy az Ügyfélkapu+ alkalmazás 2025 végén fog megszűnni, addig azonban az ügyintézés legfőbb módja ez marad. Az azonosítás a vállalkozók számára különösen fontos, napi rutin lehet, ezért nekik érdemes könyvelőjükkel egyeztetni mind az Ügyfélkapu+, mind a Digitális Állampolgárság Programba való átjelentkezés kapcsán. (Pénzcentrum)