Az Európai Unió vizsgálja, hogy Kína nem nyújtott-e szabálytalan támogatást a BYD elektromos autók magyarországi üzemének építéséhez – írja a Financial Times ügyben jártas forrásokra hivatkozva.
Az Európai Bizottság vizsgálata – idézi a cikket a 444.hu – a BYD-üzem külföldi támogatásáról még kezdeti szakaszban tart, így azt sem lehet tudni, mikorra zárul le. Ha Brüsszel megállapítja, hogy a kínai vállalat tisztességtelen támogatásban részesült a kínai állam részéről, akkor egyes eszközök eladására, kapacitáscsökkentésre, a támogatás visszafizetésére, valamint a meg nem felelés miatti bírság megfizetésére kötelezheti.
Bóka János Európa-ügyi miniszter az FT-nek azt mondta, hogy Budapestet nem tájékoztatták a vizsgálatról, ugyanakkor az szerinte „nem meglepő”. Szerinte „köztudott”, hogy minden Magyarországon megvalósuló beruházás nagyon gyorsan megjelenik a Bizottság radarján, és „a Bizottság kettőzött figyelemmel követ minden olyan állami támogatási döntést, ami Magyarországon történik”. A Reuters az ügyben megkereste a BYD-t és az Európai Bizottságot, de egyik sem reagált.
A tervek szerint idén megkezdi a termelést a BYD szegedi gyára, amely továbbra is rohamtempóban épül a város határában. A Délmagyar beszámolója szerint újabb acél tartószerkezetek érkeztek Kínából, amelyek már az építési területen sorakoznak, készen az összeszerelésre. Egyes csarnokok már tetőt is kaptak, miközben folyamatosan bővül a beépített terület. Aki rendszeresen elhalad a gyár mellett, szinte minden alkalommal újabb előrelépést tapasztalhat. Februárban még csak a régészeti feltárások nyomai és az első építmények váza volt látható, mára azonban hatalmas változások történtek. Az építkezés látványos gyorsasága a magyar építőiparban szokatlan jelenség – tette hozzá a portál. (Magyar Hang)