A kínaiak figyelmeztettek, hogy az állomás nem biztonságos, ezért ellenőrizni kell azt.
„A terepi ellenőrzések során a kivitelező észlelte, hogy bizonyos biztonsági kockázatok állnak fenn az épület elavult részei miatt, ezért ezúton emlékezteti a beruházót, hogy fordítson figyelmet néhány gyenge pontra” – áll a kínai CRIC és CCCC konzorcium levelében, amelyet nemrégiben a Forbes Srbija tett közzé.
Gyenge pontok vannak az előtető és a falak csatlakozásánál. Ne feledjük, a szabadkai állomás szintén az egyik legrégebbi, 1882-ben épült
– olvasható a dokumentumban.
A szerkezet és a homlokzat elavult, csakúgy, mint a tetőgerendák. Az épület belső falaiban újonnan beépített téglák és régi elemek egyaránt találhatók. A szabadkai 1-es peronnál az előtető acélszerkezete a meglévő falakkal van összekapcsolva, és bár az új szerkezet tartós és megbízható, a csatlakozásnál továbbra is gyenge pontok vannak. A kivitelező javasolja, hogy a beruházó bízzon meg egy szakértőt a meglévő épületek állapotának vizsgálatára, használhatóságuk és tartósságuk felmérésére. Ugyanakkor elengedhetetlen a rendszeres karbantartás, valamint az előtető acélszerkezetének és a meglévő falak csatlakozási pontjainak figyelemmel kísérése.