Herbert Diess, a Volkswagen-csoport korábbi vezérigazgatója, jelenleg az Infineon vezetője, a kínai Nio meghívására kipróbálta a vállalat új csúcsmodelljét, az ET9 luxuslimuzint.
A bemutató részeként részt vett a Nio híres pezsgőtesztjén, amely során egy öt rétegből álló pezsgőspohár-piramist helyeznek az autó motorháztetejére, hogy szemléltessék a jármű felfüggesztésének és menetminőségének kifinomultságát. Bár Diess eleinte kételkedett a sikerben, a teszt végül tökéletesen sikerült: egyetlen csepp pezsgő sem löttyent ki. A próba után a korábbi Volkswagen-vezető elismerően méltatta az ET9 menetkomfortját és precizitását.
A Nio ET9 egy F-szegmensű, négyüléses luxuslimuzin, amely 5325 mm hosszú, 2017 mm széles és 1621 mm magas, tengelytávja pedig 3250 mm. Az autó formaterve a „landjet” dizájnelvet követi, amely áramvonalas és elnyújtott külsőt eredményez. Továbbá a Nio ET9 kétmotoros, összkerékhajtású rendszerrel rendelkezik, amely összesen 697 lóerőt (520 kW) és 900 Nm nyomatékot biztosít. Az első tengelyt egy 180 kW-os, a hátsót pedig egy 340 kW-os motor hajtja. Az ET9 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 200 km/h.
Az ET9 egy 120 kWh kapacitású, cserélhető akkumulátorral van felszerelve, amely 650 km-es hatótávolságot biztosít a kínai CLTC szabvány szerint. Az autó 900 V-os elektromos architektúrával rendelkezik, amely lehetővé teszi a 600 kW-os egyenáramú gyorstöltést, így 5 perc töltéssel akár 255 km hatótáv is nyerhető. Az akkumulátor cseréje mindössze 144 másodpercet vesz igénybe a negyedik generációs Nio csereállomásokon.
A belső tér a legmagasabb szintű kényelmet nyújtja, beleértve a 360 fokban forgatható hátsó asztalkát és a széles ülőlapokat. Az aktív zajcsökkentő rendszer (ARNC) biztosítja a csendes utazást, akár 14 dB-es zajcsökkentéssel 1000 Hz-ig.
A Nio ET9 első limitált szériája mindössze 12 óra alatt elkelt, ezért a vállalat hamarosan újabb exkluzív kiadással jelentkezik, amelyet ET9 Signature Edition néven dobnak piacra. Herbert Diess bemutatón való részvétele – különösen a Nio alapítójával, William Li-vel közösen készített promóciós videója – nagy visszhangot váltott ki, különösen Németországban. Azonban a fogadtatás nem volt egyértelműen pozitív, hiszen a Nio egyre nagyobb fenyegetést jelent a Volkswagen-csoport prémium márkáira, például az Audira és a Porschéra. (e-cars.hu)