Volt, akinek 58 százalékkal nőtt a fizetése, többen milliós emelést kaptak.
Jelentősen, jellemzően 30–50 százalékkal emelte a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. októberről novemberre a vezetők fizetését, derül ki a zrt. által közzétett dokumentumból. Jelenleg a vezérigazgató bruttó 4 millió forintot keres, az üzletágvezetők pedig 3 millió felett, de 3,1 milliót kap a vezérigazgató kabinetfőnöke is.
Így nőttek a fizetések október és november között az egyes vezetők esetében:
- Dr. Bada János vezérigazgató: bruttó 3,1 millió forintról 4 millió forintra (29 százalékos emelés);
- általános vezérigazgató-helyettes: bruttó 2,7 millió forintról 3,75 millió forintra (39 százalékos emelés);
- beszerzési, környezetvédelmi és szállítási üzletágvezető: bruttó 2,4 millióról 3,7 millió forintra (54 százalékos emelés);
- humán üzletágvezető: bruttó 2,25 millió forintról 3,375 millió forintra (50 százalékos emelés);
- menedzsmenttámogató és ügyvitel szolgáltatások üzletágvezető: bruttó 2,1 millió forintról 3,15 millió forintra (50 százalékos emelés);
- raktár- és készletgazdálkodási üzletágvezető: bruttó 2,4 millió forintról 3,3 millió forintra (38 százalékos emelés);
- információs és technológiai szolgáltatások vezetője: bruttó 2,28 millió forintról 3,6 millió forintra (58 százalékos emelés);
- jogi vezető: bruttó 2 millió forintról 3 millió forintra (50 százalékos emelés);
- gazdasági üzletágvezető: bruttó 2,5 millió forintról 3,75 millió forintra (50 százalékos emelés);
- vezérigazgatói kabinetvezető: bruttó 2,1 millió forintról 3,15 millió forintra (50 százalékos emelés);
- számviteli beszámolásvezető: bruttó 2 millió forintról 2,5 millió forintra (25 százalékos emelés);
- humánszolgáltatás-vezető: bruttó 2,07 millió forintról 2,7 millió forintra (30 százalékos emelés).
Az igazgatóság elnökének és tagjainak, valamint a felügyelőbizottság tagjainak megbízási díja nem változott.
A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. vezérigazgatója Bada János, Lázár János volt gimnáziumi évfolyamtársa, akit a miniszter 2023-ban nevezett ki a vállalat élére úgy, hogy előtte nem igazán rendelkezett nagyvállalati vezetői tapasztalattal.
Orbán Viktor a napokban beszélt arról, hogy nincs pénz „a hatalmas pályaudvarok felújítására”, ezért „támogatandó, ha ezt inkább másnak adjuk”. A budapesti vasútállomások épületfelújításának magánkézbe szervezéséről Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden azt mondta, „két hete még mindenki azon pörgött, milyen állapotban vannak a vasútállomások, most, hogy megoldást kínálunk rá, mindenki kétségbe van esve”.
Lázár ősszel arról beszélt, hogy Magyarországon mindenkinek fontosabbak az utak, mint a vasút, ezért költ továbbra is sokkal többet az állam az útépítésekre, mint a vasútra. Lázár az éves parlamenti bizottsági meghallgatása után a Telexnek azt is mondta, hogy hitelből és EU-s forrásokból igyekeznek megreformálni a MÁV-ot, de arra senki ne számítson, hogy a közeljövőben 200 km/óra feletti sebességgel lehet majd Magyarországon vonatozni. (Telex)