A család hivatalos panaszt tett.
Csípőprotézis műtéten esett át az a 73 éves beteg, akihez az ügyeletes orvos hiába rendelt mentőt, a kocsi több, mint 30 órás várakozás után érkezett csak meg. A család azóta sem kapott magyarázatot a történtekre, ezért hivatalos panaszt nyújtottak be a mentőszolgálathoz.
Több, mint 30 órás várakozás után érkezett meg a mentő egy 73 éves asszonyhoz, akit csípőprotézis műtét és több hetes lábadozás után múlt hét pénteken kellett volna átszállítani az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetből Csepelre – számolt be az RTL Híradó.
A beteg hozzátartozója szerint az ügyeletes orvos már két nappal korábban megrendelte a mentőt, amit reggelre ígértek, de az idős beteg hiába várt.
Este 8 óra körül már sírva hívott vissza, hogy ez már nem állapot, hogy már ebédelni sem mert elmenni, mert várta a mentőket, nehogy lekésse őket, most akkor mi fog történni
– nyilatkozott telefonon az RTL-nek a beteg fia.
Az idős asszony végül az éjszakás nővér tanácsára lefeküdt aludni, majd másnap reggel újra sírva hívta a fiát, aki szerint a kórházban nem kaptak egyértelmű tájékoztatást arról, hogy miért nem érkezett meg a mentő.
„Kiderítették, hogy az előző este az OMSZ-nél egy hölgy lehúzta édesanyám szállítását valamilyen okból kifolyólag. Ezt nem tudtuk eldönteni, hogy miért, de valamiért le lett húzva. Utána állítólag áttették egy másik betegszállító cégnek” – mesélte a hozzátartozó.
Végül több, mint harmic óra várakozás után csak szombaton délután érkezett meg a mentő.
„Ez így nem állapot. 73 éves ember, gerincműtött, csípőműtött, nem akárhogy szállítható, több, mint 24 órája vár, igazság szerint akkor már túl voltunk a harmincadik órán is. Annyira lelkileg megtört az alatt a másfél nap alatt, hogy két órán keresztül utána otthon vigasztaltam...” – mondta felháborodottan az idős nő fia.
A család azóta sem kapott magyarázatot a történtekre, ezért hivatalos panaszt nyújtottak be a mentőszolgálathoz. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy a panasz kivizsgálása folyamatban van. A betegszállítási feladatot tőlük péntek reggel 8 órától számított 24 órás időablakra rendelték meg, amit továbbítottak a területileg illetékes szolgáltató felé – tette hozzá a szóvivő.
Több hasonló eset történt
Nemrég történt egy másik hasonló eset is. Hiába várta egész nap a mentőt egy beteg még október 1-jén, a kocsi csak másnap érkezett meg hozzá, hogy átszállítsa egy másik fővárosi kórházba. A mentőszolgálat szerint a szervezőjük hibázott, amiért elnézést kértek a családtól.
A bajtársainkkal mindent megteszünk annak érdekében, hogy a jövőben lehetőleg a több millió mentőfeladat között egyetlen hiba se forduljon elő
– mondta Győrfi Pál.
Ugyancsak nagy port kavart az elmúlt hetekben, amikor a mentők késlekedése miatt meghalt egy vérző nő. Egy fővárosi kórházban vérző beteghez hat órán keresztül nem érkezett mentő, a nő műtétre várt, sürgősen át kellett volna szállítani a Honvédkórházba, de már nem tudtak rajta segíteni. Az OMSZ vizsgálatot indított az ügyben, melynek végén a mentésirányítót tették felelőssé.
A hétvége sem telt el probléma nélkül. Rohamkocsi hiányában szombaton 35 mentési feladatot nem tudtak kiadni a budapesti mentésirányításnál. A várólistán több fulladásos eset is szerepelt. Az üggyel kapcsoltban Győrfi Pál az Index megkeresésére elmondta, hogy az elmúlt időszakban az egyre növekvő feladatszám ellenére is 15 percen belül maradt a mentők kiérkezési ideje a sürgős P1 esetekben, ami egyéb intézkedések mellett a budapesti mentőkapacitás dinamikus megerősítésének, a mentőegységek tervszerű átcsoportosításának is köszönhető. Hozzátette, hogy a mentésirányítás jól szervezett, így az igényeknek megfelelően, a mentési igényhez folyamatosan alkalmazkodva mindenhol fenntartják az ellátásbiztonságot. (Index)