Pedig kétmilliárd dollárt költöttek a gyár átalakítására korábban.
- Az elektromos autós piac globálisan megtorpant, ez a Fordot is érinti.
- Emiatt lassítják az Explorer és a Capri gyártását.
- A Ford részmunkaidőt kért a német kormánytól a kölni gyár dolgozóira.
- Csak minden második héten zajlik majd a termelés az év végéig.
- A napi termelést 630-ról 480-ra csökkentik.
- A Ford megerősítette, hogy több autót gyártanak, mint amennyit el tudnak adni.
- A lassulás Európán kívül más piacokon is észlelhető.
Ismét több ezer embert érint negatívan, hogy globálisan megtorpant az elektromos autók iránti kereslet. Egy németországi lap szerint a Ford nemrég kérvényt nyújtott be a kormány felé, mivel a kölni gyárában több dolgozójának is csökkentené ideiglenesen a munkaidejét. Mostantól az év végéig a dolgozókat áthelyezik részmunkaidős állásban és csak minden második héten kell bejárniuk, ezzel több hét is kimarad a gyártási ciklusból. Emellett csökkentik a napi termelést is, az eddigi 630 helyett 480-ra.
Az érintett üzemben a Ford két elektromos autóját, az Explorert és annak kupésított testvérét, a Caprit gyártják. Korábban Fiestákat építettek itt, azonban a modell kivezetése után az amerikai vállalat kétmilliárd dollárért átalakíttatta a gyártósorokat, hogy ki tudja szolgálni az elektromos autók iránti megnövekedett igényeket. A számításuk azonban egyelőre nem jött be, jelenleg úgy néz ki, hogy a gyár jóval több autót termel, mint amennyit el tud adni. Ezt a Ford szóvivője is megerősítette és elmondta, hogy az elektromos járművek iránti vártnál lényegesen alacsonyabb kereslet a gyártási mennyiségek átmeneti kiigazítását teszi szükségessé. Emellett azt is megerősítette, hogy a Ford rövidített munkaidőt kért dolgozóira a német Szövetségi Munkaügyi Hivataltól, az elektromos járművek gyorsan romló piaci feltételeire hivatkozva.
A Ford még júniusban kezdte meg az első Volkswagen MEB platformra épülő elektromos autójának, az Explorernek a gyártását, nem sokkal később, szeptemberben csatlakozott hozzá a Capri. A két autónak egy erősebb nyitányra sem volt ideje, mert bezuhant az elektromos autók iránti kereslet – főleg Európában. Több országban is megszűntek az állami támogatások, gyengült a fogyasztói bizalom és az EU által megszabott 2035-ös tilalommal kapcsolatos viták sem segítették a villanyautók piacát. A probléma azonban globális szintű, éppen ezért nemrég több gyártó is elfordult az elektromos autók fejlesztésétől és egyelőre a hibridekre fordítanak nagyobb energiát. (Carscoops)/Totalcar