Az utóbbi időben egy kissé megváltozott az időjárás az Atlanti-óceán felett, ami a leglátványosabban az erős légmozgásokban nyilvánul meg.
Novemberben már láthattunk példát arra, hogy az erős hátszélnek köszönhetően egy gép egy órát lefaragott a menetidejéből, február 17-én, szombaton pedig hasonló történt. Két utasszállító is több mint nyolcszáz mérföld/órás (1287 kilométer/órás) sebességgel repült, ami kétszáz mérföld/órával (322 kilométer/órával) több a szokásos körülbelül hatszáz mérföld/óránál (965 kilométer/óra).
Így a Virgin Atlantic Washingtonból Londonba tartó járata negyvenöt, a United Airlines Newarkból Lisszabonba repülő gépe pedig húsz perccel korábban érkezett meg az úti céljára.
A washingtoni Nemzeti Meteorológiai Szolgálat jelentése szerint a szél sebessége az Atlanti-óceán felett elérte a 265 mérföld/órát (426 kilométer/órát). A repülők pedig átlépték a hangsebességet.
A hangsebességre 767 mérföld/órával (1234 kilométer/óra) szoktak hivatkozni, és bár a gépek gyorsabban haladtak ennél, maguk a repülők nem törték át a hanghatárt, mert a szokásos utazósebességükkel repültek – csak szokatlanul gyors levegőben.
Hasonlóan gyorsan száguldott a China Airlines járata, amely a múlt hónapban 826 mérföld/órás (1329 kilométer/órás) sebességet ért el a Csendes-óceán felett, és a British Airways járata, amely 2020-ban 825 mérföld/órával suhant. (Business Insider)/Roadster