Szeptember 18-án kezdődött a felújítás első üteme a MÁV győri fővonalán, mostanra már a harmadik ütemet szenvedik a nyugati országrészből Budapestre és vissza utazók.
A sokadik ígéret szerint a felújítás december 9-re készül el, ekkortól szűnik meg az a közlekedési helyzet, hogy az e vonalon közlekedőknek vonatpótló autóbuszra (majd vissza a vonatra) kell szállniuk ahhoz, hogy elérjék uticéljukat. - írja a Gulyáságyú Média
Azt gondolná az ember, hogy mostanra, a harmadik ütemre, két és fél hónap után már begyakorolták a vonatpótlót vezetők az útvonalat, ám úgy tűnik, mégis akadnak extrém helyzetek.
A felvételen az látható, hogy az október 29-én 20:25-kor Biatorbágyról induló S10-es számú
vonatpótló busz sofőrjének Bicskére beérve az utasok segítségét kellett kérnie az eligazodáshoz, az utasainak kellett irányítaniuk járművet.
Pillanatnyi anomália
Az esetre a Gulyáságyú Média kérdésére úgy reagált a MÁV, hogy mivel az autóbuszvezető eddig IC-pótló vonalon teljesített szolgálatot „érthetően” nem rendelkezett helyismerettel, de
a pillanatnyi anomáliát gyorsan feloldotta, a járat minden megállóba pontosan érkezett, minden csatlakozást elért.
A vonatpótlók sofőrjeinek eltévedését megelőzendő az érintett településeken még jól látható sárga táblákat is kihelyeztek. Ezek mutatják a helyes utat az egész országból toborzott autóbuszvezetőknek.
Menetrendszerinti kirándulóbusz
A videót készítő olvasó azt is elárulta lapunknak, hogy az utasok által irányított pótlóbusz nem Volánbusz jármű, hanem egy székesfehérvári utazási iroda kirándulóbusza volt.
Az állami vasúttársaság lapunk ennek okát firtató kérdésére azt reflektálta, hogy az adott járaton alapesetben szolgálatot teljesítő autóbusznál váltóhiba lépett fel, ezért a fennakadás elkerülése érdekében állították be az egyik alvállalkozó „luxus kategóriájú járművét” helyette.