Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
{{title}}
{{title}}

Vasút: Kína nem fogadta el Orbán javaslatát

Gazdaság
2023.10.27.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on
Nem engedik a kínaiak Orbánnak, hogy nyugati cégek fejezzék be a Budapest-Belgrád építését

A kínaiak nem tudják az EU-s szabványok szerint befejezni a vasútépítési projektet. Orbán ezért megpróbálta volna a munkát egy erre képes nyugati cégnek adni.

Nem ment bele Hszi Csin-ping kínai elnök Orbán javaslatába, amely szerint a kínai alvállalkozó helyett egy nyugati cég telepíthette volna a Budapest-Belgrád vasútvonal biztosítóberendezéseit és vonatbefolyásoló rendszerét – írja a VSquare friss hírlevele egy kormányközeli forrásra hivatkozva. Eszerint a következő időszakban Orbánnak kell majd kilobbiznia az EU-nál a kínai technológiájú berendezések engedélyeztetését.

A kormány még 2014-ben döntött a Budapest-Belgrád vasútvonal kétvágányúsításáról és teljes újjáépítéséről. A 750 milliárdos projektet 2019-ben kínai és magyar cégek konzorciumának adták, közülük az egyszerűbb munkákat, mint a sínfektetést magyar cégek vállalták, a bonyolult biztosító- és vonatbefolyásoló-rendszerek építése pedig a kínaiak feladata lenne.

A probléma csak az, hogy az építkezésre rálátó, egymástól független forrásaink szerint a kínaiak nem tudnak az EU-s szabványoknak megfelelő rendszereket építeni. Ennek egy sor oka van, a legfontosabb, hogy míg a kínai vasútállomások kategóriánként szinte teljesen egyformák, Európában minden állomás különböző. Emiatt az európai sztenderdeknek megfelelő minden biztosítóberendezés egyedi, kézműves termék, amit állomásonként külön kell tervezni, engedélyeztetni és legyártani. Ezt viszont a kínaiak nem tudják megcsinálni.

A problémáról vasúti körökben évek óta szó van, a döntéshozók viszont egészen mostanáig a szőnyeg alá söpörték a kérdést. Mostanra a kivitelezés eljutott abba a fázisba, ahol a sínek hosszú szakaszokon a helyükön vannak, és ideje lenne a biztosító- és vonatbefolyásoló-rendszereket építeni. Ezek olyan rendszerek, amik a közlekedő vonatoknak adott jelzésekkel felügyelik és biztosítják a vasúti közlekedést. Céljuk, hogy elkerüljék a vonatbaleseteket, gázolásokat, kisiklásokat. Az egységes európai vonatbefolyásolásai szabványrendszert hívják ETCS-nek (European Train Control System).

A VSquare korábbi információira hivatkozva még szeptemberben írta meg a Telex, hogy Orbán részben ennek tisztázása miatt utazott nemrég Kínába. Az akkori hír szerint Orbán az EU-s szabványok miatt el akarta érni, hogy a biztosító- és vonatbefolyásoló-rendszerek kivitelezésével a kínaiak helyett megbízhassanak egy európai céget, aminek van tapasztalata az európai sztenderdek szerint dolgozni.

A jelek szerint Hszi Csin-ping ebbe nem ment bele, és nem engedte meg Orbánnak a szerződés utólagos módosítását. Nagy kérdés, hogy ezek után hogyan fogják befejezni a vasútvonal építését, az ugyanis elég valószínűtlen, hogy csak a Budapest-Belgrád-projekt miatt módosítsa az EU a vasúti szabványait. (Telex)

KÍNA
HSZI CSIN-PING
vasút
biztosító
BUDAPEST−BELGRÁD VASÚT
VONATBEFOLYÁSOLÓ
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2023.10.27. - 09:02
Módosítva 2023.10.27. - 09:03
A- A+

  • Az "átláthatósági törvény" lakossági megítélése

    Az "átláthatósági törvény" lakossági megítélése

  • Nicușor Dan Orbán Viktorról: Az európai haladás akadályozója

    Nicușor Dan Orbán Viktorról: Az európai haladás akadályozója

  • A fideszes képviselő elítélte a gyűlöletkeltést, miközben Magyart felfaló medvéről is van poszt az oldalán

    A fideszes képviselő elítélte a gyűlöletkeltést, miközben Magyart felfaló medvéről is van poszt az oldalán

  • „Erdélyért indultam el” – Magyar Péter lépésről lépésre építi válaszát Orbán tihanyi beszédére

    „Erdélyért indultam el” – Magyar Péter lépésről lépésre építi válaszát Orbán tihanyi beszédére

  • A nem létező Nyugat ereje

    A nem létező Nyugat ereje

  • Újabb miniszteri biztost nevezett ki Szijjártó Péter

    Újabb miniszteri biztost nevezett ki Szijjártó Péter

  • Így égett el 100 milliárd forint az MNB-alapítvány luxuskalandjai során

    Így égett el 100 milliárd forint az MNB-alapítvány luxuskalandjai során

  • A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

    A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

  • A magyar közösség kéznél van bűnbakként – megrázó figyelmeztetést kaptak az erdélyi magyarok a választások előtt

    A magyar közösség kéznél van bűnbakként – megrázó figyelmeztetést kaptak az erdélyi magyarok a választások előtt

  • Lánczi Tamás nem érti, hogy akinek nincs takargatnivalója, az miért tart retorzióktól az új törvény alapján

    Lánczi Tamás nem érti, hogy akinek nincs takargatnivalója, az miért tart retorzióktól az új törvény alapján

  • Óriási botrány a FIFA-kongresszuson, Csányi Sándor is kivonult

    Óriási botrány a FIFA-kongresszuson, Csányi Sándor is kivonult

  • Megszűnhetnek a napközis Erzsébet-táborok

    Megszűnhetnek a napközis Erzsébet-táborok

  • A történelmi egyházak nem reagálnak arra, hogy a kormány a kereszténységre hivatkozva tervezi csorbítani a véleményszabadságot

    A történelmi egyházak nem reagálnak arra, hogy a kormány a kereszténységre hivatkozva tervezi csorbítani a véleményszabadságot

  • Négy településtől vesz el több mint egymilliárdot az állam

    Négy településtől vesz el több mint egymilliárdot az állam

  • Durva tömegbukás volt a Tour de Hongrie-n

    Durva tömegbukás volt a Tour de Hongrie-n

  • Marczingós László az uniós bíróság devizahiteles ítéletéről: Európai szintű botrány lesz

    Marczingós László az uniós bíróság devizahiteles ítéletéről: Európai szintű botrány lesz

  • Kellett még egy magánrepülő az állami százmilliárdokkal kitömött vállalatcsoportba

    Kellett még egy magánrepülő az állami százmilliárdokkal kitömött vállalatcsoportba

  • Szeles, változékony idő záporokkal

    Szeles, változékony idő záporokkal

  • Bejelentették, hogy ki lesz az új legfőbb ügyész

    Bejelentették, hogy ki lesz az új legfőbb ügyész

  • A vazallus állam

    A vazallus állam

  • Kitört a botrány, független etikai vizsgálat zajlik Deutsch Tamás felesége ellen

    Kitört a botrány, független etikai vizsgálat zajlik Deutsch Tamás felesége ellen

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element