Megsérült a felsővezeték, valószínűleg nem bírta el a két irányt.
Megsérült a felsővezeték Szárligeten, ezért 13.40-től a hiba elhárításáig nem közlekedhetnek a vonatok – közölte a MÁV a Facebookon. A vasúttársaság posztja szerint a Győrből 12:38-kor Szárligetre indult S10-es vonat (4845) csak Tatabányáig közlekedik, valamint a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló S10-es vonat (4844) csak Tatabányától közlekedik. Állnak a nemzetközi vonatok is, azt írják, hogy ezek a fennakadás végéig várakozásra kényszerülnek.
A Telexnek, egy a területre rálátó szakértő azt mondta, a hibák hátterében az is állhat, hogy a működő pályán évtizedek óta mindig egy irányba mentek a vonatok, most viszont hirtelen két irányba mennek. „Nem volt idő tesztelni, hibákat javítani Reggel kétszer volt Ácson sorompózavar, elsőre fél órát bírt ki” – mondta.
Hétfőn elindult a vonatpótlás a MÁV győri vonalán, Szárliget és Biatorbágy között, a munkálatok körülbelül harminc kilométert érintenek. Szár, két bicskei megállóhely, Herceghalom után már Biatorbágy jön. A felújítás első szakasza október 26-ig tart, és a vasúttársaság eredetileg azt közölte, hogy a nemzetközi vonatokat nem érinti a felújítás, csak hosszabb menetidőre számíthatnak. A MÁV egy videót is készített a felújításról, ezt itt lehet megnézni:
Az 1-es vonal felújítását Lázár János építési és közlekedési miniszter rendelte el, miután olyan rossz állapotba kerültek a sínek egyes szakaszokon, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét. A MÁV jelezte, hogy a felújításra nincs forrásuk, mire érkezett a válasz Lázártól, hogy a MÁV vezetői csinálják azt, amire utasította őket. Nem sokkal később felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét, és megindult a munka. (Telex)