Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó

A szicíliai híd: Stratégiai projekt Olaszország és Európa számára vagy erőforrás-pazarlás?

Külföld
2025.03.19.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on

Az olasz kormány azt ígérte, hogy még az idén megkezdődik a Messinai-szoroson átívelő híd építése. A Szicília szigetét Calabria régióval összekötő óriási vállalkozás a világ egyik legdrágább és legvitatottabb infrastrukturális projektje.

A Messinai-szoroson átívelő híd építésének ötlete még a római korból származik. A szoroson átívelő híd azonban soha nem lépett túl a tervezési szakaszon. A drága és műszakilag nehezen kivitelezhető építmény a 60-as évek óta szerepel az olasz kormányok politikai napirendjén. Most a szélsőjobboldali infrastrukturális miniszter, Matteo Salvini igyekszik megvalósítani a projektet. 

A híd 3300 méteres középső fesztávjával a világ leghosszabb függőhídja lenne. Fontos része lenne az Európai Unió skandináv–mediterrán folyosójának is, amely Észak- és Dél-Európát köti össze, hogy megkönnyítse a személyek és áruk mozgását. 

A legutóbbi becslések szerint 13,5 milliárd euróba kerülne. Az Európai Unió mintegy 25 millió eurót különített el, amely a vasúti infrastruktúra tervezési költségeinek felét fedezi. A kritikusok szerint a terület, ahol a hidat építenék, nagy szeizmikus aktivitásról ismert, ami biztonsági aggályokat vet fel.

A projekt a helyiek heves ellenállásába ütközött, akik szerint a nemzeti és európai forrásokat inkább az alapvető szolgáltatások finanszírozására kellene felhasználni Olaszország hátrányos helyzetű déli részén. 

Szicíliában a No Bridge nevű polgári bizottság rámutat, hogy a projekt nem rendelkezik a szükséges hidrológiai, szeizmikus és tájképi felmérésekkel, valamint megkérdőjelezi az infrastruktúra közhasznúságát.

„Egész nyáron nem volt csapvizünk” – mondja Gino Sturniolo aktivista. „A hídra szánt pénznek csak egy része elegendő lenne a teljes vízellátó rendszer rendbetételére. Nem is beszélve az egészségügyi ellátásról, az iskolák, a lakhatás és a szeizmikus biztonság kérdéséről.”

Calabriában a kisajátítandó lakosok bizottságának alapítója pont ott él, ahol egy pillért akarnak felállítani, méterekre egy szeizmikus törésvonaltól.

„Hétköznapi emberként, akik saját kutatást végeznek, csodálkozunk, hogy a szakértők miért hagyják jóvá a projekt minden egyes új változatát új feltételekkel és ajánlásokkal” – magyarázza Rossella Bulsei „Aggódunk, hogy a szerkezet nem elég biztonságos.”

Szicíliában a vonatok csaknem fele még mindig dízellel működik, míg Calabriába talán soha nem érkeznek meg a nagy sebességű vonatok. Tehát a Szicília és Calabria közötti vitatott hídprojekt valóban stratégiai jelentőségű infrastruktúra Európa és Olaszország számára? 

„A hídnak az ország stratégiai csomópontjává kell válnia” – magyarázta Adriano Giannola, a Dél-Olaszországi Iparfejlesztési Szövetség elnöke. „Szicília a Földközi-tenger fizikai középpontja. A Szuezi-csatornából érkező hajók elhaladnak a szicíliai kikötők mellett, de nem állnak meg ott, hanem egészen Rotterdamig mennek. Ha ezen változtatni akarunk, a híd az egyik kulcs.”

Giannola szerint a híd jelenlegi terve nem a legjobb, legbiztonságosabb vagy legolcsóbb megoldás. Mindazonáltal meg van győződve arról, hogy a hídra szükség van. Az alapszolgáltatások biztosítását illetően a déli régiókban azt mondta, hogy a probléma az, hogy az olasz kormány hogyan gazdálkodott a forrásokkal. „Az olasz törvény előírja, hogy az állami infrastrukturális kiadások 40%-át a déli területekre kell fordítani. Évente akár 60 milliárd euró is hiányozhat. Ennek kellene lennie az igazi harcnak, nem pedig a hídépítésnek” – mondja Giannola. 

A szakértők még mindig nem értenek egyet a műszaki szempontokat, az előnyöket, a költségeket, sőt még az állami eljárásokat illetően sem. Ez pedig táplálja a lakosok ellenérzését és azt, hogy úgy érzik, felesleges áldozatot kell hozniuk. (Euronews)

Címlapkép forrása: Bill Brown's Bridges
híd
olasz politika
Közlekedés
Olaszország
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2025.03.19. - 14:52
Módosítva 2025.03.19. - 14:53
A- A+

  • Így égett el 100 milliárd forint az MNB-alapítvány luxuskalandjai során

    Így égett el 100 milliárd forint az MNB-alapítvány luxuskalandjai során

  • A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

    A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

  • A magyar közösség kéznél van bűnbakként – megrázó figyelmeztetést kaptak az erdélyi magyarok a választások előtt

    A magyar közösség kéznél van bűnbakként – megrázó figyelmeztetést kaptak az erdélyi magyarok a választások előtt

  • Lánczi Tamás nem érti, hogy akinek nincs takargatnivalója, az miért tart retorzióktól az új törvény alapján

    Lánczi Tamás nem érti, hogy akinek nincs takargatnivalója, az miért tart retorzióktól az új törvény alapján

  • Óriási botrány a FIFA-kongresszuson, Csányi Sándor is kivonult

    Óriási botrány a FIFA-kongresszuson, Csányi Sándor is kivonult

  • Megszűnhetnek a napközis Erzsébet-táborok

    Megszűnhetnek a napközis Erzsébet-táborok

  • A történelmi egyházak nem reagálnak arra, hogy a kormány a kereszténységre hivatkozva tervezi csorbítani a véleményszabadságot

    A történelmi egyházak nem reagálnak arra, hogy a kormány a kereszténységre hivatkozva tervezi csorbítani a véleményszabadságot

  • Négy településtől vesz el több mint egymilliárdot az állam

    Négy településtől vesz el több mint egymilliárdot az állam

  • Durva tömegbukás volt a Tour de Hongrie-n

    Durva tömegbukás volt a Tour de Hongrie-n

  • Marczingós László az uniós bíróság devizahiteles ítéletéről: Európai szintű botrány lesz

    Marczingós László az uniós bíróság devizahiteles ítéletéről: Európai szintű botrány lesz

  • Kellett még egy magánrepülő az állami százmilliárdokkal kitömött vállalatcsoportba

    Kellett még egy magánrepülő az állami százmilliárdokkal kitömött vállalatcsoportba

  • Szeles, változékony idő záporokkal

    Szeles, változékony idő záporokkal

  • Bejelentették, hogy ki lesz az új legfőbb ügyész

    Bejelentették, hogy ki lesz az új legfőbb ügyész

  • A vazallus állam

    A vazallus állam

  • Kitört a botrány, független etikai vizsgálat zajlik Deutsch Tamás felesége ellen

    Kitört a botrány, független etikai vizsgálat zajlik Deutsch Tamás felesége ellen

  • Besült a rezsitrükk

    Besült a rezsitrükk

  • Magyar Péter: Sóval hintjük be a Szuverenitásvédelmi Hivatal helyét

    Magyar Péter: Sóval hintjük be a Szuverenitásvédelmi Hivatal helyét

  • Kövér László: Magyar Péter még Gyurcsány Ferencnél is alávalóbb, szégyelljük, hogy közénk keveredhetett

    Kövér László: Magyar Péter még Gyurcsány Ferencnél is alávalóbb, szégyelljük, hogy közénk keveredhetett

  • Két jogerősen megsemmisített határozat után is hivatalban: Miért működhet így a miskolci gyámhivatal?

    Két jogerősen megsemmisített határozat után is hivatalban: Miért működhet így a miskolci gyámhivatal?

  • Óriási vihar a magyar közéletben, immár főszerkesztők tiltakoznak

    Óriási vihar a magyar közéletben, immár főszerkesztők tiltakoznak

  • Magyar Péter a kormány orosz mintájú javaslatáról

    Magyar Péter a kormány orosz mintájú javaslatáról

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element