A külső szemlélő úgy láthatja, Esztergom a több évtizedes mélyaltatásból felébredni látszik. Ennek az ébredésnek mostmár látható jelei is vannak.
Ma rendőrségi pénzbeszedő-helyekről és értelmetlen túlépítésekről lesz szó.
A város belső része, a Belváros, vagy ahogy sokan tartják, a "város" kezd kikupálódni, amely elsősorban a turizmusmusból érkezett polgármester munkáját dícséri. Azonban nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy ez a hangzatos és látványos politika mit is jelent a valóságban, a mindennapokban.
Rendőrségi pénzbeszedő-helyek
Kezdjük máris egy bosszantó és teljesen felesleges közlekedési szabályozással.
Adott ez a kereszteződés, ahol elsőbbséget kell adni, illetve kötelező haladási irány van jobbra. De viszont a kereszteződéssel szemben van egy parkoló. Lényegében, ha én kirakom az indexet jobbra, majd egy picit elkanyarodok jobbra, majd bekanyarodok a parkolóra, akkor én szabályt szegtem? Ez a mutatvány ma 78 000Ft be került, de valahogy nem tartom én ezt korrektnek. Lehet én vagyok a hülye, de nekem ez gyanús, hogy csak a lehúzásra ment ki a játék
- olvasható egy Reddit-posztban, amelyet a Szeretgom.hu osztott meg a Facebook-oldalán.
A fenti példa jól mutatja, hogy a városnak nincs pénze átépíteni a területet, esetleg egy körforgalmat kialakítani, a térkövezés helyett némi zöldítést vinni a sivár és kopott környékre. Majd egyszer biztosan tovább épül a sétálóutca, amely összeköti a csinosított városközpontot Esztergom legújabb üdvöskéjével, a McDonlad's-val. Addig marad a rendőrség által kiemelt terület, némi bírságolásra.
De legalább ilyen agyrém az a gyorsítósáv is, amelyet STOP-táblával védenek
Ezt a problémát ebben a cikkünkben már kiveséztük. A tábla értelmét inkább ne firtassuk, figyeljünk a STOP helyes értelmezésére, mert bizony gyakran a gyorsítósáv végén állnak a rendőrök és büntetik a szabálytalankodókat.
Túlépítések a költés és feleslegesség jegyében
A közelmúlt másik nagyobb léptékű projektje volt az Esztergomot, Esztergom-kertvárossal összekötő kerékpárút megépítése. Ezzel a projekttel több cikkben is foglalkoztunk, itt és itt.
Az ördög itt is a részletekben lakozik. A kerékpárút egyik vége a semmibe vezet, továbbá, hogy "kijöjjön a méter", ráaszfaltoztak egy parkolóra is és szakaszonként közvilágítást is elhelyeztek rajta:
A kerékpárút végét pedig belevezették egy utcába:
De az "országúti" szakasz is tartogat igazi gyöngyszemeket
Itt kezdődik a laköövezeteket összekötő szakasz, láthatóan sok figyelmet és anyagot fordítottak az "utak" kialakítására és a táblákkal sem spóroltak.
Gyönyörően kivitelezett "kereszteződést" alakítottak ki a távhővezetékez, de ide nem jutottak táblák,
Itt a kerékpárutat keresztező szervizút vezet valahonnan valahová, így indokolt volt a táblák kihelyezése, de a felesleges lekanyarodással szemben itt nem bajlódtak az elágazás kivitelezésével, a különböző útburkolatok eldolgozásával.
Ez egy másik szervizutas kereszteződés, táblákkal.
Ennél a kereszteződésnél jutott anyag a két út találkozásának kialakítására.
A fenti két képen jól látható, hogy hol van sárga szegély felfestve, hol nincs.
Itt azután teljesen összezavarodtak a kivitelezők, a híd feladta a leckét, kanyarodikés emelkedik is. Se szegélycsík, se felezővonal nem jutott ide. Adódik a kérdés, ha eddig volt felfestve, akkor itt miért nincs?
Át kell vezetni a kerékpárutat egy iparvágányon, ezt is megoldották!
Újabb beleágazó út a kerékpárútba, ide tábla sem jutott.
Táblák nincsenek, felezővonal igen.
Van egy szakasz, ahol még megvan a korábbi közvilágítás. Itt sikeresen duplázták a lámpaoszlopokat, nem ám felhasználták volna a régieket.
És akkor a végére mutatunk egy lépcsőt, ami nem vezet sehová, de ha már volt, hát beépítették:
A cikket pedig egy hídjavítással zárjuk, a másik kerékpárútról: