Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
{{title}}
{{title}}

Gránit Bank a digitális szakadékban

Vélemény
2024.07.22.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on

Hajmeresztő módon, a Gránit Bank két hét alatt nem tudja megoldani több ügyfélnél, hogy online hozzáférjen a számlájához, csak offline és telefonon lehet szolgáltatást használni, miközben digitális bankként hirdeti magát

Olvasói levél alapján a Gránit Bank csak ügyfelet akar szerezni, de a szolgáltatás színvonalát már nem sikerült elvárható szinten tartani, mert 14 nap alatt sem tudnak semmit sem tenni, hogy tudjon utalni, fizetni az ügyfél. Nem tudják rendes működésre bírni a rendszerüket, az ügyfélnek kell ötletet adni nekik, mivel próbálkozzanak. Az ügyintézők, nem értik, nem látják át a problémákat. A bank saját maga önállóan változtat az ügyfél hozzáférésén, paramétereken, majd magára hagyja az ügyelet. Saját applikációja problémáira sem tud semmilyen megoldást javasolni, miközben összességében használhatatlan marad a rendszere. A mobil alkalmazásban rejtett hibák vannak, amit névtelenül elismernek, de nem tudnak ellene tenni semmit. A tanulság, akinek túl sok az ideje és magának gondot akar a bankolásnál, az menjen ügyfélnek a Gránit Bankba.

 

Kérdéseket küldtük a Gránit Banknak:

1. Hogyan lehetséges az, hogy egy ügyfél nem tudja csak offline használni a szolgáltatást, miközben digitális bankként hirdetik magukat és nem tudnak az ezzel kapcsolatos problémára több mint egy hét alatt semmilyen választ adni?
2. Hogyan lehetséges az, hogy a számlához való hozzáférést önkényesen változtatják?
3. Hogyan lehetséges az, hogy az applikációjuk az ügyfél által beállítottak szerint működjön?
4. Miért nem tudják megoldani, hogy az ügyfél kapjon értesítést a számlán történő tranzakciókról?
5. Hogyan lehetséges, hogy nem tudnak visszahívni ügyfelet egy adott telefonszámon, miközben mindenki más tudja hívni azt a számot?

A cikket frissítjük.

Olvasónk levele:

10 éve vagyok Gránit Bank ügyfél, eddig is voltak problémák, de azokat nehezen, de tudták orvosolni, most viszont 2024.07.09-től a hibájukból nem tudok semmilyen online szolgáltatást használni és úgy tűnik nem is nagyon erőltetik meg magukat azért, hogy ez megváltozzon.

A kezdetek óta többször írtam a banknak e-mailben a problémáról, de mindig csak türelemre intettek az elkezdett munka miatt.

Elképesztő dilettantizmus. A applikációjuk pedig annyira hibás (bugos), nem is értem miképp merik használatba adni.

Ha értesítés/hitelesítés módját megváltoztatjuk SMS-ről iSMS (netes értesítés az applikációban) kiírja, hogy megváltoztatta, de semmi sem változik, a következő hitelesítést is SMS-ben történne, ha jönne bármilyen SMS.

Ha a nem megérkező SMS-re várok és be kellene írni a megfelelő kódot, és nem jön meg, nem lehet visszalépni, csak a rendszerrel bezárni az alkalmazást, mit csinálnak akik ezt nem tudják miképp tegyék, mindig újraindítják a telefont? Ha itt az üres területre nyomkodom, azt írja ki eltévesztettem az pin kódon, miközben nem is lehet megadni.

Sorolhatnám, de inkább nem teszem mert felidegesít az egész, hogy 11 napja nem tudják megoldani azt a triviális problémát, hogy kapjak értesítést vagy ellenőrző kódot SMS-ben vagy netes üzenetben. A fő probléma ezzel az, ha valaki tesz valamit a számlámmal, nem fogok róla semmit tunid, mert nem kapok semmilyen értesítést, de úgy tűnik ez a problémahalmaz nem igazán érdekli a bankot, egyszer sem tudtam érdemben beszélni a sokszáz perc próbálkozás után olyan alkalmazottal, aki érdemben tudott volna adni információt, csak olyanokkal aki másokat kérdezgettek és semmitmondó válaszokat adtak, de a legfőbb probléma az volt, nem tudják a saját rendszerüket beállítani, mintha nem is a sajátjuk ellen.

Annyira felidegesítettem magam egy hét után, hogy nyomban nyitottam számlát a Revolutál, ahol a számlanyitás 5 perc volt, majd 1 perc a virtuális kártya, amivel 1 perccel később már tudtam is vásárolni. Az applikációban minden úgy működött, mint ahogy beállítottam, nem úgy, mint ennél a Gránit „digitális” Banknál, ami a középkorban ragadt. Aki rulettezni szeretne az idejével és a pénzével, az menjen a Gránit Bankhoz és reménykedjen, nem lesz olyan probléma a rendszerükkel, amit nem tudnak orvosolni, mert ha ez bekövetkezik, akkor aztán imádkozhat, mert a bank nem áll helyzet magaslatán semmilyen szinten.

CIVILHETES olvasői fotó

Gránit Bank
it
Informatika
banki rendszer
hiba
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
digitális bankolás
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2024.07.22. - 09:03
Módosítva 2024.07.24. - 05:33
A- A+

Időrendben az eset következőképp néz ki

1
2024.07.06.

A probléma egyszerűen kezdődött 2024.07.06-án szerettem volna átíratni a gyermekeim telefonszámát, mert megváltoztak Erről a netbankon keresztül levelet írtam a banknak kértem, hogy tegyék meg a módosítást.

2
2024.07.09.

Pár nappal később a netbankba belépve másik felhasználó adatai jelentek meg a netbankban !!!, nem az enyém, hanem annak a számlája, kinek a számlája fölött meghatalmazott vagyok. Ezért kiléptem a netbankból. Próbáltam újra regisztrálni, belépni, de az már nem sikerült, hiába vártam a belépéshez az SMS-t az nem érkezett meg. Próbáltam a netes felület, a belépéshez annál sem érkezett meg semmilyen SMS kód, így oda sem tudtam belépni. Az ügyfélszolgálatot hívtam telefonon, de nem tudtak segíteni, de PRÓBAKÉPP arra kértek, töröljem az alkalmazást és telepítsem újra. Ennek értelmét nem láttam, mert a hozzá tartozó adatokat már korábban a működés reményében már töröltem. Persze az ötlet nem is segített. Aznap hatszor beszéltem velük telefonon összesen 100 percen keresztül, az eredmény 0. Gondoltam várok kicsit, háta megoldják a problémát így másnap nem telefonáltam.

3
2024.07.11.

Hívtam ügyfélszolgálatot, de újra azt javasolták, amit korábban. Eredmény semmi, majd azt találták ki törlik az applikáció telefonhoz hozzárendelését, de ez úgyszintén nem segített semmit. Sms nem jött, így nincs sem utalás, sem applikációból sem, webes felületről, sem kétlépcsős fizetés és semmilyen információ sem a számlámról. Javasolták video bankot használjak. Felhívtam. Ennél hosszabb várakozás után az ügyfélnek be kell mutatni az okmányait, el kell olvasni két dokumentumot és alá is kell írnia azokat kóddal. Érdekes módon ezekhez az SMS-kódok probléma nélkül mind megjöttek. Az dokumentumok bemutatása nehézkes, így a folyamat legalább 15-20 perc, majd ezután jöhet az érdemi ügyintézés, ha addig nem szakad meg a kapcsolat, mert akkor újra kell kezdeni minden az egészet az elejéről. Miután hosszú várakozás után sikerült az érdemi részhez jutni az ügyintézővel, akkor sajnos nem értette meg a problémát, majd amíg próbáltam újra elmondani, a vonal megszakadt. Majd újabb ügyintéző hossza várakozás és azonosítás után az ügyintéző a korábban általuk javasolt sikertelen megoldást javasolta.

A legszebb az egészben, hogy mindig újra el kell mondani minden az ügyintézőnek, nem látják az előzményeket, biztos arra játszanak majd elmegy az ügyfél kedve a panaszkodástól.

Majd megkértem próbáljuk meg a telefonszámom átírását, hátha az segít. Erre persze nem tudott semmit sem mondani az ügyintéző és felettesével beszélt 10 percet. Majd azt közölte, nem lehet átírni a számot és ezt nem indokolja a bank és már majdnem bontottuk a vonalat.. Majd miután 5 percig erősködtem, hogy ezt nem tehetik, akkor elmondta, hogy a gyerekeim telefonszámát csak az ő fiókjukból tudom átírni, miközben nem ezért kértem. 

Ennek egyébként semmi értelme, mert nem ők kérik, nem is kérhetik ezt maguknak, mert ők még kiskorúak, de logikát ne keressünk ebben. Sajnos ez az ügyintéző sem értette meg amit kértem, ez egyébként jellemző, sokszor, ha nem a szokásos probléma áll fenn, akkor 4-5 oldalról kell elmondani a legtöbb ügyintézőnek amíg megérti mi is baj.

Persze volt kivétel ebben is, de sajnos csak ritkán. Ezután már flottul átírták a számom másik számra rövid 15 perc alatt. Ezután csoda történt, be tudtam lépni az alkalmazásba és megjött az SMS a regisztrációhoz. Azt hittem minden rendesen megy majd, de korai volt az öröm, mert amikor átállítottam az értesítés módját az applikációban, azután ismét nem jött meg semmi. Sőt ha netes értesítést is kértem, akkor is SMS-ben akarták küldeni az értesítést ami nem jött meg és nem jön meg azóta sem.

4
2024.07.16.

A hétvége után újra érdeklődtem, de 28 perc várakozás után sem tudtak segíteni, mindig az volt a válasz, hogy majd 30 nap után értesítenek, miközben nem tudok sem utalni, sem kártyával kétlépcsős hitelesítéssel vásárolni semmit.

5
2024.07.17.

Annyi változott, hogy édesanyám kártyáját önkényesen zárolta a bank és meghatalmazásom ellenére, nem látom az applikációban a számlái adatait. Így a problémából nem oldottak meg semmit, csak több lett, se netes fizetés, se utalás, semmi nem működik, se nálam, sem édesanyámnál.

6
2024.07.18.

Nincs változás nem tudjuk használni még mindig a rendszert, semmi sem működik. Telefonáltam a banknak, érdeklődni szerettem volna, előrébb jutottam az űrkoszakbéli nehézségű SMS-küldés probléma megoldásával. Azonosítás után az ügyintéző visszahívást ígért a bejelentett telefonszámomon, ami nem történt meg. 10 perc után újra hívtam őket, miért ráznak le, miért nem hívnak vissza, mert úgy tűnik mindig van új a nap alatt, mivel már ezt sem tudják teljesíteni. Az ügyintéző felveszi, beazonosítom magam, majd ígéri utánanéz mi történt. Majd, mint aki ott sem volt eltűnik és már semmire sem reagál, nem beszél, eltűnik. Újra hívom a bankot, elmondom az előző problémákat, ígéri visszahív és nem történik semmi. Kipróbálom a mellettem lévő telefonról, hogy működik a telefonon vagy nem. Hívom és csörög. Tehát a Gránit Bank nem tudja visszahívni az ügyfelet, elképesztő dilettantizmus, ilyet még nem tapasztaltam semmilyen szolgáltatónál. Újra hívom őket ügyintézőnek elmondom a problémát újra, beszél a felettessel, majd ígéri visszahív, de nem hívott vissza. Majd 1 perc után a bank automata rendszere visszahív, hogy értékeljem a bank ügyintézőjének munkáját, hát nem tudom mit nyomjak, mínusz végtelen lenne a megfelelő, de ilyen nincs. Az ügyintézőt így 1-esre értékelem. Közben azért megpróbálom, újra hívni magam, nekem működik, a Gránit Banknak nem. Majd újra megismétődött az egész, nem tud visszahívni a bank. Hívtam ötödször őket, újra elmondtam mi a probléma, de kértem miközben vonalban vagyunk közben hívjon vissza egy másik ügyintéző, no ezzel az ötletemmel sikerült megoldani és láss csodás vissza is tudtak hívni. Feltehettem a megfelelő kérdést arról, miért változtatták meg az általam látható számlákat az alkalmazásban.

Négy ügyintéző nem tudott visszahíni, miközben én tudom hívni a saját számomat, az ötödiknek megint nekem kellett ötletet adni mit tegyen. 

7
2024.07.19.

Mivel semmit sem értem el, a bankfiókat választottam újabb célként. Ott nagyon kedvesek voltak, egy óra hosszan beszéltünk a problémáról, próbáltak a rendszeren állítani, de sajnos nem sikerült. Legalább a fiókvezetőn látszott tényleg érti a problémát, hogy nem tudunk a bankszámláinkkal semmit sem csinálni, mivel nem jön meg semmilyen kétlépcsős értesítés. Próbálkoztunk ezzel, próbálkoztunk azzal, de semmi sem segített, a visszaigazoló kód még mindig nem jön meg sem SMS-ben, sem iSMS-be. A bankból a probléma kezdete óta senki nem keresett, senki ne küldött semmilyen választ visszajelzést eddig. Eddig a teljesítmény 0 lassan két hát alatt.

8
2014.07.20.

A probléma még mindig fennáll, semmilyen kód nem jön meg, nem lehet használni a rendszert. 

9
2024.07.21

Mivel nem működik édesanyám bankkártyája, ezért felhívjuk a bankot, hogy aktiválják újra. Az ügyintéző közli, a kártya aktív. Teljes homály. Kérjük nézze meg, hogy a fizetések nem sikerülnek a kártyájával. Mondja minden tranzakció el lett utasítva, de szerinte a kártya aktív, teljes ellentmondás. Elmondjuk az előfizetések sem teljesülnek, amik eddig probléma mentesek voltak. Erre csak azt tudja mondani, majd akkor hétfőn hívjuk a bankot.

10
2024.07.22.

Édesanyám felhívta a Gránit Bankot, kéri, hogy a aktiválják a számláját és kártyáját. Azonosítja magát. Ezután közlik visszahívják, hogy újra azonosítsa magát. Miután visszahívták nem érti pontosan édesanyám mit kérdez tőle az ügyintéző és mint a számlája fölött rendelkező a kihangosított telefonon megpróbálok neki segíteni. Erre az ügyintéző azt közli, nem szólhat bele senki a beszélgetésbe. Kérdezzük miért ne segíthetnék neki az, akit meghatalmazott írásban a számla feletti rendelkezésre és kérjük idézze a szabályt. Ezt nem tudja. Édesanyám szóba meghatalmaz(na) a telefonon, hogy tudjak segíteni, de ez már nem érdekli az ügyintézőt, nem érdekli sem az írásban meghatalmazás, sem a szóbeli, csak mondja ezt nem lehet. A kérdésünkre, hogy miért az ügyinténtéző elköszön és lerakja a telefont, miközben beszélünk hozzá. Tipikus Gránit Bank ügyintézői hozzáállás, az ügyfél az utolsó, majd mi megmondjuk, hogy pitizzen ahogy akarjuk.

Nem volt mit tenni bementünk a bankba, hátha mégis tudnak ott segíteni. Az ügyintézők kedvesek voltak, de nem érteték meg, hogy nem tudunk semmit sem tenni, sem utalni, sem belépni a netbankab. Újabb ötlet a mi részünkről, változtassunk megint telefonszámot. Ez legalább azonnal sikerült. Annyi előrelépés történt, hogy az új telefonszámra már megjött édesanyám részére az apllikáció hiterlesítő sms, de aztán semmi. Nem lehetett utalni, csak belépni. Nem volt mit tenni, a digitális bankban papír alapon kellett megadni a fiókban az utalást, amit másnap akartak teljesíteni, azonnali időpont helyett. Ezt legalább korrigálták eréjesebb fellépés után és aznap megtörtént a tranzakció. Előrelépés ezen kívül nem sok történt.

Közben a bankártya is produkált érdekes dolgokat, GPAY-el nem lehett fizetni mint korábban, egyéb módon viszont működött, magyarázatot a fiókban sem tudtak adni erre. Látták, hogy elutasítja a bank a fizetést, de nem tudták megmondani miért, ezt sem tudták megoldani.

11
2024.07.23.

Kis előrelépés törént édesanyám számlájánál. Már kap SMS-t, de netes üzenetet nem, hiába azt állítjuk be értesítési csatornának, az rendszer a beállítást teljesne figyelmen kívül hagyja. Napközben beszéltem két vezetővel a bankból, jelezték dolgoznak a probléma megoldásán, de előre lépés így sem történt.

Tehát két hét alatt sikerült eljutni addig, hogy korlátozottan már lehet használni az egyik számlát, de a másik számlát még semennyire sem és a használhatósága még ki tudja mikorra várható.

  • AI-generált bébi Orbánnal sokkoltak az albániai csúcstalálkozón

    AI-generált bébi Orbánnal sokkoltak az albániai csúcstalálkozón

  • Joe Biden visszatért, hatalmas katasztrófa lett belőle

    Joe Biden visszatért, hatalmas katasztrófa lett belőle

  • Mi lesz veled, magyar óvodapedagógia?

    Mi lesz veled, magyar óvodapedagógia?

  • Titkos tárgyalások a Várkert Bazárban: Mit tervez Orbán Viktor?

    Titkos tárgyalások a Várkert Bazárban: Mit tervez Orbán Viktor?

  • Alföldi Róbert, Cserhalmi György, Gyurkó Szilvia és több mint 20 ismert szerző is tiltakozik az ellehetetlenítési törvény ellen

    Alföldi Róbert, Cserhalmi György, Gyurkó Szilvia és több mint 20 ismert szerző is tiltakozik az ellehetetlenítési törvény ellen

  • Németország kivégezte Nagy Márton ígéretét, lépnie kell a kormánynak

    Németország kivégezte Nagy Márton ígéretét, lépnie kell a kormánynak

  • Kellemetlen, márciusi időt tartogat ez a májusi hétvége

    Kellemetlen, márciusi időt tartogat ez a májusi hétvége

  • Orosz-ukrán tárgyalások: nincs áttörés

    Orosz-ukrán tárgyalások: nincs áttörés

  • Újra munkába állt a börtönből kiengedett polgármester, Kiss László

    Újra munkába állt a börtönből kiengedett polgármester, Kiss László

  • Vidéki valóság: A független helyi sajtó heti legfontosabb hírei Magyarországon

    Vidéki valóság: A független helyi sajtó heti legfontosabb hírei Magyarországon

  • Dobrev Klára: A válás miatt eladjuk az Apró-villát

    Dobrev Klára: A válás miatt eladjuk az Apró-villát

  • Az "átláthatósági törvény" lakossági megítélése

    Az "átláthatósági törvény" lakossági megítélése

  • Nicușor Dan Orbán Viktorról: Az európai haladás akadályozója

    Nicușor Dan Orbán Viktorról: Az európai haladás akadályozója

  • A fideszes képviselő elítélte a gyűlöletkeltést, miközben Magyart felfaló medvéről is van poszt az oldalán

    A fideszes képviselő elítélte a gyűlöletkeltést, miközben Magyart felfaló medvéről is van poszt az oldalán

  • „Erdélyért indultam el” – Magyar Péter lépésről lépésre építi válaszát Orbán tihanyi beszédére

    „Erdélyért indultam el” – Magyar Péter lépésről lépésre építi válaszát Orbán tihanyi beszédére

  • A nem létező Nyugat ereje

    A nem létező Nyugat ereje

  • Újabb miniszteri biztost nevezett ki Szijjártó Péter

    Újabb miniszteri biztost nevezett ki Szijjártó Péter

  • Így égett el 100 milliárd forint az MNB-alapítvány luxuskalandjai során

    Így égett el 100 milliárd forint az MNB-alapítvány luxuskalandjai során

  • A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

    A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

  • A magyar közösség kéznél van bűnbakként – megrázó figyelmeztetést kaptak az erdélyi magyarok a választások előtt

    A magyar közösség kéznél van bűnbakként – megrázó figyelmeztetést kaptak az erdélyi magyarok a választások előtt

  • Lánczi Tamás nem érti, hogy akinek nincs takargatnivalója, az miért tart retorzióktól az új törvény alapján

    Lánczi Tamás nem érti, hogy akinek nincs takargatnivalója, az miért tart retorzióktól az új törvény alapján

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element