A MÁV-központba telefonáltak be a Nyíregyháza-Budapest InterCity utasai segítségért.
Szédelegtek a hőségtől az utasok a MÁV Nyíregyházáról Budapestre tartó InterCity járatán vasárnap. Az RTL Híradó egyik nézője arról számolt be, hogy a kánikula idején nem működött a vonaton a légkondicionáló berendezés, az ablakokat pedig csak másfél óra után nyitották ki.
Az utas szerint rettenetes hőség volt a levegőtlen kocsikban, tikkadoztak az emberek, mindenki próbált valamilyen folyadékhoz jutni. Vizet azonban a három órás út alatt csak a büfében lehetett venni, pénzért. Az ablakokat az egyik jegykezelő nyitotta ki, miután többen és többször is betelefonáltak a MÁV ügyfélszolgálatára.
A MÁV Zrt. az RTL Híradó kérdésére azt írta, hogy a légkondicionáló még Nyíregyháza előtt meghibásodott. Azt is írták, hogy az egyik utas kérte, hogy ne nyissák ki az ablakokat, mert őt zavarja a huzat.
A Vasutasok Szakszervezete szerint hatvan éves kocsik is közlekednek a hálózaton, azokon nincs légkondi, de az InterCityk közül is csak a legújabbakon működik tökéletesen a hűtés. Meleg János, a szervezet elnöke azt mondta, egyre több meghibásodás lesz, ha a MÁV nem fordít több pénzt a kocsik karbantartására. A keret évről évre csökken.
A MÁV a Híradó megkeresésére azt írta: a kocsipark 42 százaléka rendelkezik légkondicionáló berendezéssel, de jövőben csak légkondicionált kocsik beszerzését tervezik. (24.hu)