Két nappal azt követően, hogy a MÁV bejelentette, hogy emelt sebességgel, 140 km/órával közlekednek a vonatok a felújítás után decemberben átadott egyes fővonalon, csupán 13 km/órás sebességre futotta.
A Magyar Államvasutak szerdán azt írta a közösségi médiás felületén, hogy az azt megelőző két napban Biatorbágy és Szárliget között elvégezték az előírt méréseket, amelynek kiértékelése után az egyes fővonal jobb vágányán is vissza lehetett állítani a pályasebességet.
Így pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vasúti közlekedés a győri fővonalon
– tette hozzá a nemrég hozzávetőlegesen 32 milliárd forintból felújított pályaszakasz kapcsán az állami vasúttársaság.
A felújítást szeptember közepétől december 9-ig Mészáros Lőrinc vasúti pályaépítő vállalkozása, a V-Híd Zrt. végezte.
Két nappal a MÁV bejelentését követően a Gulyáságyú Média kapott egy olvasói videót arról, hogy ezen a szakaszon a MÁV által bejelentett 140 km/órás sebesség kevesebb, mint tizedével, mindössze 13 km/órás sebességgel közlekedett az Oroszlány és budapesti Déli pályaudvar között közlekedő S12-es vonat. Ez a rendkívül alacsony sebesség a vonat saját tájékoztató képernyőjén is jól látható.
A konkrét, a pénteki videón is megörökített 13 km/órás sebesség kapcsán a MÁV arról tájékoztatta a lapotl, hogy az érintett, frissen felújított szakaszon a vonatok menetideje a biztosító-berendezés átmeneti hibája miatt nőtt.
Ilyenkor a vonatok a biztonság érdekében csak 15km/órás sebességgel haladhatnak azon a szakaszon a berendezés helyreállításáig.
Péntek délelőtt Herceghalom állomáson rövid ideig fennálló biztosító-berendezési hiba lassította a közlekedést, mely egyedül az S12-es vonatnál okozott – a MÁV szerint – 18 perc késést.
Bár a MÁV a Gulyáságyú Médiának küldött válaszában azt állítja, csak egy járat szenvedett késést, ezt saját jegyfoglalása rendszerük cáfolja.
Késő vonatok 2024. január 12-én. - Fotó: jegy.mav.hu, képernyőmentés.
Csütörtök délután pedig a felújításban nem érintett, de az érintett fővonalon található tatabányai állomáson volt biztosító-berendezési hiba, emiatt több vonat is késést szenvedett.
Tavasszal egy-egy vágányon szünetelni fog a közlekedés
Amennyiben ez nem volna elég, a tavasz során az utómunkálatokat is végeznek majd a nemrég felújított szakaszon, ami az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét.
A várhatóan áprilistól júliusig tartó utómunkálatok idején jellemzően napközben egy-egy vágányon fog szünetelni a közlekedés, ez a MÁV megfogalmazása szerint „néhány alkalommal a menetrend kisebb módosításával jár”. Azt ígéreik, mindez már nem okoz majd a tavaly őszihez hasonló kényelmetlenségeket.