Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó

Meghalt az egykori Boeing-alkalmazott, aki hadjáratot indított a cég ellen

Külföld
2024.03.12.
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
  • facebook-f
  • twitter
  • envelope
  • print

Egyre fokozódik a feszültség a cég háza táján.

Holtan találták az Egyesült Államokban a Boeing egy korábbi alkalmazottját, aki arról volt ismert, hogy felhívta a figyelmet a cég gyártási szabványainak hibáira. John Barnett 32 évig, 2017-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott a Boeingnél. A halála előtti napokban tanúvallomást tett a vállalat ellen indított, úgynevezett „whistleblower-perben”.

A 62 éves férfi a halottkém jelentése szerint Barnett halálát „önkezűleg okozott” sérülés okozta március 9-én. A rendőrség nyomozást rendelt el – írja a BBC. Barnett 2010-től minőségügyi vezetőként dolgozott a 787 Dreamliner modern utasszállító repülőgépet gyártó North Charleston-i üzemben.

A férfi 2019-ben azt mondta a BBC-nek, hogy a gyártósoron dolgozó munkásokon akkora volt a nyomás, hogy szándékosan nem megfelelő minőségű alkatrészeket szereltek a repülőgépekbe. Azt is elmondta, hogy súlyos problémákat tárt fel az oxigénrendszerekkel kapcsolatban, ami a gyakorlatban azt jelentheti, hogy négyből egy légzőmaszk nem működne megfelelően vészhelyzetben.

Mint felidézte, nem sokkal a dél-karolinai gyárban való munkája megkezdése után aggódni kezdett, amiért az új repülőgépek gyártásának siettetése a biztonság rovására ment. Állítása szerint a dolgozók nem követték az alkatrészek nyomon követésére szolgáló eljárásokat, így a hibás alkatrészek eltűnhettek.

ÁLLÍTÓLAG EGYES ESETEKBEN A DOLGOZÓK A SELEJTTÁROLÓKBÓL IS KIVETTÉK A NEM MEGFELELŐ ALKATRÉSZEKET, ÉS BEÉPÍTETTÉK AZOKAT A KÉSZÜLŐ REPÜLŐGÉPEKBE, CSAK HOGY AZOK IDŐRE ELKÉSZÜLHESSENEK.

Barnett közölte a BBC-vel, hogy ő figyelmeztette a vezetőket az aggályaira, de nem történt semmilyen intézkedés. A Boeing tagadta a férfi állításait. Az amerikai szabályozó hatóság, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2017-es felülvizsgálata azonban helyt adott Barnett néhány aggályának. Megállapította, hogy 53 „nem megfelelőnek” minősített alkatrész ismeretlen helyen volt a gyárban, és azokat elveszettnek tekintették.

A Boeinget felszólították, hogy javító intézkedések végrehajtására szólították fel. Az oxigénpalackok kérdésével kapcsolatban a vállalat azt mondta, hogy 2017-ben azonosított néhány olyan, a beszállítótól kapott oxigénpalackot, amelyek nem megfelelően működtek. Azt azonban tagadta, hogy ezek közül bármelyiket ténylegesen fel is szerelték volna a repülőgépekre.

John Barnett nyugdíjba vonulása után hosszan tartó pereskedésbe kezdett a Boeing ellen. Azzal vádolta a céget hogy az általa jelzett problémák miatt szabotálni kezdték a karrierjét – a vádakat a Boeing visszautasította.

Halála idején Barnett úr Charlestonban tartózkodott, ahol az üggyel kapcsolatos jogi meghallgatásokon vett részt. A múlt héten hivatalos vallomást tett, szombaton pedig további kihallgatások vártak volna rá. Amikor nem jelent meg a megbeszélt időpontban, először a szállodájában keresték, majd nem sokkal később a szálloda parkolójában lévő teherautójában.

A Boeing közleményt adott ki, melyben azt mondta, sajnálják Barnett halálát, és részvétet nyilvánítottak családja és barátai felé.

Sorozatos problémák a Boeing-nél

A Boeing és fő beszállítója, a Spirit Aerosystems gyártási szabványait jelenleg is vizsgálják az egyre nagyobb problémává váló minőségi hanyatlás miatt. Mint megírtuk, a Boeing repülőgépei az utóbbi időkben többször teremtettek életveszélyes helyzeteket, és szinte rendszeresen kellett kényszerleszállást végrehajtaniuk, például egy kiszakadt ablak miatt.

Egy másik, vadonatúj 737 Max 9 típusú repülőgép menet közben az ajtaja szakadt ki. Az esetet követő vizsgálat alátámasztotta a bizalmat a MAX 9-esek újbóli repüléséhez, de mindaddig nem bővíthető ezek gyártása, amíg a Boeing nem javítja ki a minőségellenőrzési problémákat. A Boeing számára mindez a legnagyobb biztonsági válságot idézte elő azóta, hogy 2018-ban és 2019-ben két Max 8-as repülőgépe is lezuhant, amelyekben 346 ember vesztette életét.

Februárban újabb problémát találtak a Boeing 737 Max repülőgépek gyártásakor, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy átalakítson mintegy 50, még le nem szállított gépet. Ed Clark, a Boeing–737-es programjának vezetője nemrég azonnali hatállyal távozott a cégtől, a Ryanairnek pedig járatokat kellet törölnie a Boeing gépek megbízhatatlansága miatt. Legutóbb március 11-én történt újabb életveszélyes eset a Boeing háza táján, mikor 24 ember megsérült a 787–9 Dreamliner műszaki hibája miatt. (Index)

Címlapkép: John Barnett a Boeing korábbi minőségirányítási vezetője volt. - Forrás: BBC
KÜLFÖLD
Boeing
REPÜLŐGÉP
meghalt
Gyártás
MŰSZAKI HIBA
per
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2024.03.12. - 07:37
Módosítva 2024.03.12. - 07:39
A- A+
  • facebook-f
  • twitter
  • envelope
  • print

 

Választási visszaszámláló

  • Szerdától többet kell fizetni a gázolajért

    Szerdától többet kell fizetni a gázolajért

  • A szülők többsége nem támogatja a kompetenciamérés beszámítását

    A szülők többsége nem támogatja a kompetenciamérés beszámítását

  • 100 fölé emelkedett a texasi villámárvíz halálos áldozatainak száma, a negyede gyerek

    100 fölé emelkedett a texasi villámárvíz halálos áldozatainak száma, a negyede gyerek

  • Több irányba is próbált menekülőutat keresni a Matolcsy-klán az MNB-botrány kirobbanása óta

    Több irányba is próbált menekülőutat keresni a Matolcsy-klán az MNB-botrány kirobbanása óta

  • Magyar Péterhez kiszivárgott egy levél a Karmelitából

    Magyar Péterhez kiszivárgott egy levél a Karmelitából

  • Sztrájkra készülnek a magyar egészségügyi dolgozók: ennyi pénzért nem hajlandóak dolgozni

    Sztrájkra készülnek a magyar egészségügyi dolgozók: ennyi pénzért nem hajlandóak dolgozni

  • Orbánék így vennék el a cégeket a külföldi befektetők elől

    Orbánék így vennék el a cégeket a külföldi befektetők elől

  • Baj van, már a Mercedest sem veszik

    Baj van, már a Mercedest sem veszik

  • Lázár János bejelentette: napokra megbéníthatja a MÁV-ot a vihar

    Lázár János bejelentette: napokra megbéníthatja a MÁV-ot a vihar

  • Hiába az árrésstop, tovább nőtt az infláció júniusban

    Hiába az árrésstop, tovább nőtt az infláció júniusban

  • Aggasztó elemzés: hazánk Európa leggyorsabban melegedő és száradó térségei közé tartozik

    Aggasztó elemzés: hazánk Európa leggyorsabban melegedő és száradó térségei közé tartozik

  • Sulyok Tamás megtörte a jeget, a beiktatása óta most először adott elnöki kegyelmet

    Sulyok Tamás megtörte a jeget, a beiktatása óta most először adott elnöki kegyelmet

  • Belső körlevélben kelt ki az „árulók” ellen Vejkey Imre, a KDNP pártügyésze

    Belső körlevélben kelt ki az „árulók” ellen Vejkey Imre, a KDNP pártügyésze

  • Letépett tetők, kidőlt fák és oszlopok: videókon a tegnapi vihar kegyetlen pusztítása

    Letépett tetők, kidőlt fák és oszlopok: videókon a tegnapi vihar kegyetlen pusztítása

  • Kovács Gergely: Korábban azt hittem, 10-20 százalékot loptak a közbeszerzéseken, de tévedtem

    Kovács Gergely: Korábban azt hittem, 10-20 százalékot loptak a közbeszerzéseken, de tévedtem

  • A Fidesz támogatását akarták visszanyerni, aztán a Lázárinfók az elégedetlenség fórumai lettek

    A Fidesz támogatását akarták visszanyerni, aztán a Lázárinfók az elégedetlenség fórumai lettek

  • Lázár János: Ez a MÁV történetének egyik legnehezebb napja, a politikustársaimtól fegyverszünetet kérek

    Lázár János: Ez a MÁV történetének egyik legnehezebb napja, a politikustársaimtól fegyverszünetet kérek

  • Zombigombával fertőzött legyet találtak a kutatók, hihetetlen hol akadtak rá

    Zombigombával fertőzött legyet találtak a kutatók, hihetetlen hol akadtak rá

  • Az Orbán-kormány nem a szuverenitás, hanem a keleti függőség irányába halad

    Az Orbán-kormány nem a szuverenitás, hanem a keleti függőség irányába halad

  • Kötelezettségszegési eljárás indul az árrés miatt Magyarország ellen: vaklárma vagy valós diszkrimináció?

    Kötelezettségszegési eljárás indul az árrés miatt Magyarország ellen: vaklárma vagy valós diszkrimináció?

  •   Rejtély, mennyiért utazott külföldre Orbán Viktor, öt évig a szállásáért fizetett összegek is titokban maradnak

    Rejtély, mennyiért utazott külföldre Orbán Viktor, öt évig a szállásáért fizetett összegek is titokban maradnak

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

  • instagram
  • facebook-f
  • twitter
  • coub
  • youtube

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

Sokat kattintott címkék

Belföld
Külföld
Gazdaság
Vélemény
ORBÁN VIKTOR
Magyar Péter
Időjárás
Fidesz
időjárás-előrejelzés
orvosmeteorológia
Magyarország
Oroszország
Környezet
Tudomány
Kultúra
politika
UKRAJNA
Technika
Novák Katalin
Egészség
BUDAPEST
EURÓPAI UNIÓ
Sport
EGÉSZSÉGÜGY
© 2011-2024 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element