Júniusban kezdték összeszerelni Oroszországban a Lada X-Cross 5 crossovereket, de licenc híján a testestül-lelkestül kínai autót mindmáig nem lehet eladni átcímkézve, orosz logóval.
Az autoszektor.hu vette észre a, hogy Szergej Ciganov, az Orosz Autó Telegram-csatorna szerzője erről szóló tartalmat osztott meg.
A szaklap hátteret is ad a történetnek. Eszerint az első a Lada X-Cross 5 június közepén gördült ki a Nissan egykori szentpétervári üzeméből. Az autó a kínai FAW Bestune T77 SUV szakasztott mása. A koppintással kapcsolatos vádakra Szergej Iljinszkij, az Avtovaz szóvivője úgy reagált, hogy az autó „nem kölcsönzés vagy másolat, hanem partnerség” gyümölcse.
サンクトペテルブルクの国際フォーラムで、新型 Lada X-Cross 5 が発表されました。 この生産は、本日よりLada(ラーダ)・サンクトペテルブルク工場で開始されます。 pic.twitter.com/WzvXGCCNQO
— Акичка (@4mYeeFHhA6H1OnF) June 14, 2023
Az első autók összeszerelése óta több mint két hónap telt el, de egyetlen egyet sem adtak el belőle. Ciganov szerint azért nem kezdődhetett meg az értékesítés, mert
az AvtoVAZ nem rendelkezik az ehhez szükséges kínai licenccel.
Az orosz vállalat nem írt alá a kínai donorgyárral olyan megállapodást, amely lehetővé tenné, hogy változtatásokat eszközöljön a modellen, és saját márkanév alatt értékesítse.
Ha az AvtoVAZ nem írja alá a szükséges a licencszerződéseket, akkor a Lada X-Cross 5 leírható modell lesz az orosz autóipar történetében. Az Autószektor szerint vagy az AvtoVAZ befejezi a már megvásárolt készletek - kb. ezer darabról van szó - összeszerelését, és ezzel véget ér a gyümölcsözőnek indult együttműködés a FAW-val, vagy mégis tető alá hozzák a licencmegállapodást.
Az autót mindenesetre egyelőre nem lehet értékesíteni, de egy szamarai autós újság máris hírt adott róla, hogy Makszim Szokolov, az AvtoVAZ elnöke Lada X-Cross 5-öt használ szolgálati autó gyanánt. (Infostart)