Állítólag belül nagyon kényelmes, de kívülről nem szépségdíjas szerekezetek.
A MÁV-nál az elmúlt években odáig fajult a járműhiány, hogy a döntéshozók végül beadták a derekukat, és a MÁV végre engedélyt kapott arra, hogy használt járműveket vásároljon, mivel újakra jelenleg nincs pénze az államnak. Ezért most a MÁV-Start 15(+10 opcióban) darab, az egykori MRCE vállalatnál közlekedő Siemens ES 64U2 V7 Taurus villanymozdonyt bérel az Akiem cégtől. Ezek a mozdonyok 20-21 évesek és átlagosan 3 millió kilométert futottak. Bár mind az életkor, mind a futásteljesítmény – még vasúti mércével is – magasnak számít, de ezek a Taurus mozdonyok minden szempontból sokkal modernebbek és fiatalabbak, mint a MÁV Szili és Gigant mozdonyai, amelyek az isten sem tudja, hány kilométert tettek meg az elmúlt 40-50 évben. A régi-új, bérelt mozdonyokat a MÁV legújabb színsémájára fényezték és főként a nemzetközi vonatok élén láthatjuk majd őket.
Forrás: wikipedia
Mostanra már nemcsak a használt villanymozdonyokban lát fantáziát a MÁV vezetése. A magyar állami vasúttársaság előrehaladott tárgyalásokat folytat az izraeli vasúttársasággal, a DSB MF sorozatú dízel motorvonatok megvásárlásával kapcsolatban. Az IR 1990 és 1996 között, összesen 50 darabot vásárolt a dán ABB Scandia által gyártott motorvonatból. A kissé fura kialakítása miatt gumiorrúnak becézett, háromrészes vonatok hamarosan kikopnak az izraeli sínekről, ugyanis lecserélik őket az Alstom emeletes motorvonataira. Mivel ott ezek a DSB MF-ek feleslegessé váltak, ezért az IR 46 darabot felajánlott Magyarországnak, amely úgy néz ki, hogy él a vásárlási lehetőséggel. Ez a 46 motorvonat, bár valóban nem a legszebb formatervű típusok közé tartozik, de utaskomfortban, járműdinamikában és futásjóságban messze magasabb színvonalat képvisel, mint az öreg Csehszlovák Bz-k. Egyszóval jó vásárnak tűnik az IR DSB motorvonatainak beszerzése, azonban ez a flotta még édeskevés ahhoz, hogy érdemben emelje a mellékvonalak színvonalát.
A MÁV kénytelen, kelletlen nekilátott a járműhiány okozta tűzoltásnak, de még messze vannak attól, hogy teljes egészében megfékezzék a tüzet. Így adódik a kérdés, hogy a most megkezdett használt járművek beszerzésének útján maradnak, vagy a sokszor beígért és általában ígéretnek maradt új járművekre várnak-e. Az ország pénzügyi helyzetét ismerve az egészséges az lenne, ha kiszámíthatóan jönnének az új járművek, de a jó állapotú és viszonylag olcsó, használt járműveket is megvásárolnánk, hogy ne tűnjenek el teljesen az utasok a MÁV vonatairól. (Totalcar)