Magyarországon 1980 óta használják a téli-nyári időszámítás rendszerét. Akkor energiaspórolási céllal vezették be, de ma már inkább csak nyüg.
Vasárnap lépett életbe a nyári időszámítás, az órákat hivatalosan hajnali kettőkor három órára állították előre. Az óraátállítás néhány belföldi és nemzetközi vonat, helyi és helyközi buszjárat menetrendjét érintette.
A budapesti közösségi közlekedésben a hajnali 2 óra előtti és a 3 óra utáni indulásokat kellett figyelni a menetrendben. Mindegyik éjszakai járat esetében elmaradtak a 2:00 és 2.59 óra közötti indulások, hajnali 2 és 4 óra között a közterületi kijelzők nem üzemeltek.
A Mávinform korábbi tájékoztatása szerint az óraátállítás a belföldi vasúti forgalomban egyebek mellett a Budapest-Esztergom, a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony, a Budapest-Újszász-Szolnok, a Budapest-Lajosmizse vasútvonal egyes járatait, továbbá a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TramTrain vasútvillamos közlekedését érintette. Az óraigazítás Magyarország területén hat nemzetközi vonat közlekedését befolyásolta.
A szombaton induló éjszakai nemzetközi vonatok mintegy 60 perces késéssel érkeztek meg célállomásukra, míg a Magyarországra vasárnap hajnalban érkező vonatok esetén 20-60 perces késésekre kellett számítaniuk az utazóknak. A Volánbusz járatai közül a változás a Budapest és az érdi, illetve a kiskunhalasi térség között, valamint Hódmezővásárhely térségében és Nyíregyházán közlekedő egyes járatokat érintette. Az óraátállítás a HÉV-járatok menetrendjére nem volt hatással, mivel azok ebben az időpontban nem közlekedtek.
Magyarországon 1980 óta használják a téli-nyári időszámítás rendszerét. Akkor energiaspórolási céllal vezették be, de napjainkban inkább már csak kellemetlenséget okoz. (Telex)