Sok millió eurós veszteség autóalkatrész-lopás miatt: a Volkswagen „rendkívül megkönnyítette” a tolvajok dolgát
A Volkswagen-konszern nemcsak a bevételszerzés terén küszködik jelenleg, hanem súlyos belső problémák is felszínre kerültek. Mint kiderült, a német cégóriást már sok millió eurós (több milliárd forintos) kár érte lopás és csalás miatt. Nem elég az eladási számok jelentős csökkenése, már csak erre volt szükség a gyárbezárások és elbocsátások idején.
- A Volkswagen-konszern súlyos belső problémákkal küzd
- Jó néhány alkalmazottat lopással és csalással vádolták, néhányat elítéltek már
- Egy konkrét csapat több mint egy millió eurós (kb. 408 millió Ft) kárt okozott a vállalatnak
- A Volkswagen az ilyen esetek megelőzésére hatékonyabb ellenőrzési mechanizmusokat vezetett be
A Volkswagennél nincs nyugta senkinek. A konszern nemcsak óriási válságba került, hanem egyéb súlyos problémákkal is küzd. A lehangoló számok: a cégóriás 2024 első félévében már 81 fegyelmi eljárást kezdeményezett lopás, csalás és felbujtás miatt saját alkalmazottai ellen - írja az Auto Bild.
Nemrégiben tárgyaltak egy különösen súlyos ügyet a németországi, braunschweigi tartományi bíróságon. Hatan, 40 és 56 év közötti férfiak beismerték, hogy több mint egymillió euró (kb. 408 millió Ft) értékben loptak autóalkatrészeket a Volkswagen Peine település melletti logisztikai központjából. A zsákmány: 506 darab féknyereg, 1216 darab féktárcsa és 5292 darab kerékcsapágy.
Így zajlott a több millió eurós lopás
A csoport két tagja saját autószerelő műhelyt működtetett. Lengyelországi és oroszországi kapcsolataik segítségével gyűjtötték össze, aktuálisan milyen alkatrészekre volt kereslet.
Rendszeresen „rendelési listákat” készítettek a szükséges alkatrészekről, és ezeket továbbították egy másik vádlottnak, aki raktárosként dolgozott a Volkswagennél. Ez az alkalmazott rakta fel a megrendelt alkatrészeket a teherautókra, amelyek általában gyártási anyagokat szállítanak a németországi, braunschweigi üzembe. A szintén érintett két teherautó-sofőr ezután megállt egy parkolóban, és átrakta az árut egy rájuk várakozó 7,5 tonnás teherautóra. Egy hatodik bűntárs biztosította a folyamatot, és minden egyes fuvarért 100 eurót kapott.
Az ügyészségnek sikerült bizonyítania, hogy a banda összesen 13 ilyen utat tett meg. A fő szervezőt és fuvarozót, Vitaly H.-t és a Volkswagen alkalmazottját, Eugen M.-t egyenként három év kilenc hónap börtönbüntetésre ítélték. Egy másik teherautó sofőrje három év és négy hónap, míg a műhelytulajdonosok három év és négy hónap, illetve két év és kilenc hónap büntetést kaptak. Egyedül a segédmunkás kapott nyolc hónap felfüggesztett büntetést.
A Volkswagen így reagált a bűncselekményekre
A bíróság enyhítő körülményként értékelte, hogy az összes érintett korábban büntetlen volt, hogy a bűncselekményeket öt évvel ezelőtt követték el, és hogy a konszernnél nem volt megfelelő ellenőrzés akkoriban. A havi leltárak ellenére, amelyek készlethiányt mutattak ki, alig hoztak intézkedéseket. Az elnöklő bíró így értékelte a márka hozzáállását: „Rendkívül megkönnyítették a dolgukat”.
Az ilyen esetek megelőzése érdekében a Volkswagen most egy névtelen bejelentő rendszert és további ellenőrzési mechanizmusokat vezetett be. 2024 első félévében összesen 708 munkavállalót bocsátottak el és 2151-et figyelmeztettek az előírások megsértése miatt. (Blikk)