Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó

Tim Gábor a harmadik helyen várja a szezonzáró hétvégét

Sport
2024.08.28.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on
  • facebook-f
  • twitter
  • envelope
  • print

Tim Gábor az Eset GT bajnokság GTX kategóriájában a második helyen várta az idei évad hatodik versenyhétvégéjét, melyet a Slovakiaringen rendeztek.

A GFS Racing Team csapata fejlesztésekkel készült, a Lotus Exige V6-os autó új erőforrással gördülhetett fel a dunaszerdahelyi pályára. Ugyan már jóval erősebb volt a magyar versenyző autója, ezt mégsem tudta fontos pontokra váltani, műszaki gondok hátráltatták a versenyeken.

A hatodik versenyhétvége helyszíne, a gyors Slovakiaring nem kedvezett Tim Gábornak, mert autójában dolgozó V6-os Toyota motor a leggyengébb volt a mezőnyben. A GTX kategóriában induló autók bőven 500 lóerő fölötti teljesítménnyel bírnak, így a 360 lóerős Lotus-szal ezen a pályán nem volt esélye Timnek. Azonban a GFS Racing fejlesztéseinek köszönhetően erősebb lett a motor, közelebb került az élmezőnyhöz, ez meglátszott az edzéseken és az időmérő edzésen is.

A motorom sima utcai verzió volt, 360 lóerővel, 400nm nyomatékkal. Technikásabb pályákon már borsot törtem az ellenfeleim orra alá, de itt a Slovakiaringen semmilyen lehetőségem nem volt eddig. A fejlesztések a motoron közelebb hozott mindenkihez. A köridők is javultak, közel két másodperccel. Nagyon jó érzés volt menni a kocsival, főleg mikor olyanokat előztem meg az egyenesekben, akikkel eddig semmit nem tudtam kezdeni. Vezetni is nagy élmény a már 435 lóerős, 500nm-es motorral. Nincs kipörgésgátló, így kapaszkodni kellett rendesen.

- nyilatkozta Tim az edzések után.

Az első időmérő edzés után Tim a kategória hetedik idejét érte el, összetettben a 14. rajtkockát foglalhatta el. Az első versenyen nagy csatában volt a középmezőnnyel, de nem tudott helyezést javítani. Ennek oka, hogy az autóval több gondja is volt.

Tudtuk, hogy a plusz erőkkel olyan problémákat is orvosolnunk kell majd, amit még eddig nem láttunk. Egyrészt voltak váltó gondjaim, néha nem váltott, nem tudtam mindig a megfelelő fokozatokban fékezni vagy kanyarodni. A fő gond azonban a túlmelegedés volt. 36-37 fokos volt a levegő, a pálya közel 60 fokra melegedett. Egyszerűen nem volt elég hűtésünk, így ez veszélyeztette a motort, a váltót, vissza kellett vennem.

- elemezte Tim az első versenynapot.

A csapatnak döntést kellett hoznia. A melegedés kritikus volt, közel állt ahhoz a motor, hogy komoly károsodás érje. Ugyan a motortban nem találtak sérüléseket, de a döntés megszületett. Csak úgy lehet továbbmenni és befejezni a hétvégét, ha Tim visszavesz a tempóból.

A második futamon így is tudott helyezést javítani, a hatodik lett a GTX kategóriában és a 14. helyre jött előre.

Természetes, hogy egy versenyző nem szívesen veszi tudomásul, hogy akár 4-5 másodperccel kell lassabban mennie, mint amit Ő és az autó tudna. De el kellett fogadnom, ha ott akarok lenni a szezonzáró hétvégén, akkor nem tehetem tönkre a motort. A hatodik hely nem túl jó, de annyi pontot azért szereztünk, hogy legyen esélyünk az utolsó versenyeken, jövő héten Brno-ban. Nem én leszek az esélyes, de mindent megteszek, hogy ne szoruljak le az év végi dobogóról, sőt, akár előrébb is lépjek.

- mondta Tim a második verseny után.

Tim autója erősebb lett, de még így is komoly hátrányban van. Ezen hátrány eltüntetésére jó lehetőség lesz maga a csehországi Brno pálya, mely egy technikásabb, lassabb aszfaltcsík. Amennyiben még az eső is megérkezik, meglepetéseket okozhat.

A realitás nem azt mutatja, hogy lesz esélyem Brno-ban. A bajnoki éllovas KTM GTX versenyzőjének autója nagyon erős, kigyorsításokon is és féktávokon is. A második helyre pedig Adam Konopka jött fel, aki egy Lamborghini Huracan GT3-al megy, amiből mindent kivettek és ki tudja hány lóerős. Mögöttem egy Pagani van a negyedik helyen, közel kétszer erősebb a kocsija, mint az enyém. Ez egy igazi Dávid és Góliát küzdelem, csak nagyon sok a Góliát.

- jelezte lehetőségeit Tim.

Tim jelenleg 9,5 ponttal van lemaradva Petr Koukola (KTM GTX) mögött és elé jött Adam Konopla (Lamborghini Huracan GT3) is egyetlen ponttal. Ahhoz, hogy legyen esélye előrébb lépni, mindkét pilótát el kéne kapnia Csehországban, a jövő heti szezonzárón.

Nincs az a fejlesztés, amivel a két előttem lévőt egy normál pályán elkapjam. De Brno nagyon különleges. Ha őszinte akarok lenni magammal, valójában nem sok esélyem van. Talán ez lesz az előnyöm, én már nagyon nem veszíthetek, talán a Pagani nem fog utolérni a bajnokságban és a harmadik hely megvan. De ha jön egy esős hétvége, akkor meglepetést is okozhatok. Köszönöm a támogatóimnak és adományozóknak, hogy újabb futamon szerepelhettem. Köszönöm a GFS csapatának, hogy nem adják fel, folyamatosan dolgoznak a kocsin.

- foglalta össze Tim az esélyeit.

Az Eset GT bajnokság jövő héten zárul Brno-ban, ahol két időmérő edzés és két verseny vár a mezőnyre.

 

A GTX bajnokság állása:

1. Koukola Péter KTM GTX 64 pont
2. Konopka Ádám Lamborghini Huracan GT3 55,5 pont
3. Tim Gábor Lotus Exige V6 54,5 pont
4. Antonín Herbeck Fizess Zondának 39,5 pont
5. Reinhard Kofler KTM GT2 37,5 pont
6. Mato Homola KTM GT2 25 pont
7. Tomas Miniberger KTM GT2 24 pont
8. Stefan Rosina Lamborghini Super Tropheo 18 pont
9. Ivan Vlachkov Sin Car S01 17,5 pont
10. Ronald Andraczek Lotus Exige V6 14 pont
11. Christian Wimberger Lamborghini Huracan GT3 12,5 pont
12. Dan Skalicky KTM GT2 12 pont
13. Bódis Kálmán Ezüst Sting 6 pont
14. Mraz Viktor KTM GT2 6 pont
Tim Gábor
autóverseny
autóversenyző
Eset GT bajnokság
GTX kategória
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2024.08.28. - 16:02
Módosítva 2024.08.28. - 16:05
A- A+
  • facebook-f
  • twitter
  • envelope
  • print

  • Érezhető változás indul a hazai üzemanyagárakban

    Érezhető változás indul a hazai üzemanyagárakban

  • Kevesli az RMDSZ a felajánlott két minisztériumot, mert nem akarnak díszletek lenni a román kormányban 

    Kevesli az RMDSZ a felajánlott két minisztériumot, mert nem akarnak díszletek lenni a román kormányban 

  • Nyílt levél Magyar Péternek

    Nyílt levél Magyar Péternek

  • Most az árrésstop miatt indított kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság

    Most az árrésstop miatt indított kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság

  • Az én pénzem, az ő felelősségük? – Banki adathalászat, ügyfélhiba vagy intézményi mulasztás az MBH-nál

    Az én pénzem, az ő felelősségük? – Banki adathalászat, ügyfélhiba vagy intézményi mulasztás az MBH-nál

  • Medián: nagyon vezet a Tisza, Magyar Péterék több lélektaninak minősíthető határt is átléptek

    Medián: nagyon vezet a Tisza, Magyar Péterék több lélektaninak minősíthető határt is átléptek

  • Lesújtó hírt kapott 2,5 millió nyugdíjas: ugrott a 30 ezer forintos élelmiszer-utalványok júliusi postázása

    Lesújtó hírt kapott 2,5 millió nyugdíjas: ugrott a 30 ezer forintos élelmiszer-utalványok júliusi postázása

  • Legkorábban június 22-én indulhat az Axiom-4 legénysége a Nemzetközi Űrállomásra

    Legkorábban június 22-én indulhat az Axiom-4 legénysége a Nemzetközi Űrállomásra

  • Így verik át a hibázó orvosok a pácienseket és az államot

    Így verik át a hibázó orvosok a pácienseket és az államot

  • G7: a magyar autósok valószínűleg nem érzik meg, ha az EU betiltja az orosz kőolaj behozatalát

    G7: a magyar autósok valószínűleg nem érzik meg, ha az EU betiltja az orosz kőolaj behozatalát

  • Országjelentés: Kormányzati korrupció, növekvő szegénység, gyenge oktatás és gazdasági teljesítmény

    Országjelentés: Kormányzati korrupció, növekvő szegénység, gyenge oktatás és gazdasági teljesítmény

  • Hibás és felelőtlen a magyar gyermekvédelmi rendszer

    Hibás és felelőtlen a magyar gyermekvédelmi rendszer

  • Öt év börtönre ítélték elsőfokon a pécsi buszper mindkét vádlottját, ki kell fizetniük a 606 milliós kárt

    Öt év börtönre ítélték elsőfokon a pécsi buszper mindkét vádlottját, ki kell fizetniük a 606 milliós kárt

  • Beperli a Szuverenitásvédelmi Hivatalt a Válasz Online

    Beperli a Szuverenitásvédelmi Hivatalt a Válasz Online

  • A legmagasabb fokú riasztást rendelték el Indonéziában vulkánkitörés miatt

    A legmagasabb fokú riasztást rendelték el Indonéziában vulkánkitörés miatt

  • 87 magyar és egy amerikai állampolgárt hozott haza Magyarország

    87 magyar és egy amerikai állampolgárt hozott haza Magyarország

  • Kelemen Hunor: „Le lehetne állítani a stadionépítéseket Romániában”

    Kelemen Hunor: „Le lehetne állítani a stadionépítéseket Romániában”

  • Csalódás és kritika a Partizán fanyalgásáról – Egy zászlóbontás utóhangjai

    Csalódás és kritika a Partizán fanyalgásáról – Egy zászlóbontás utóhangjai

  • Novák Katalin: Pokoli másfél év van mögöttem

    Novák Katalin: Pokoli másfél év van mögöttem

  • Kutyatámadás Kemendolláron: Súlyos sérüléseket szenvedett az idős nő

    Kutyatámadás Kemendolláron: Súlyos sérüléseket szenvedett az idős nő

  • Véget ért a vizsgálat: kiderült, hogy ki volt a spanyol áramszünet felelőse

    Véget ért a vizsgálat: kiderült, hogy ki volt a spanyol áramszünet felelőse

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

  • instagram
  • facebook-f
  • twitter
  • coub
  • youtube

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element