A Union Maritime két új tartályhajót épít – a BAR Technologies által kifejlesztett és a CM Energy Tech vállalattal közösen gyártott WindWings szélhajtómű technológiával felszerelve.
Az építésük már zajlik is, a Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) kínai hajógyárában. Az LR2 típusú tankerek 114 ezer tonna holtteher szállítására lesznek alkalmasak, és várhatóan 2025 végén törik szét az oldalukon a pezsgőt.
A londoni székhelyű tartályhajó-tulajdonos és -üzemeltető Union Maritime részéről Laurent Cadji ügyvezető igazgató azt nyilatkozta, „a WindWings egyre inkább növeli a hajók teljesítményét és hatékonyságát világszerte. Alig várjuk, hogy átvehessük ezt a két, újonnan épített hajót”.
A BAR Technologies szerint a WindWings technológiájával naponta akár 1,5 tonna üzemanyagot és szárnyanként öt tonna szén-dioxidot lehet megtakarítani a tipikus globális útvonalakon. A megoldás egy útvonal-optimalizáló rendszerrel együtt működik – ez a merev vitorlákat a szélviszonyok, a hajó sebessége és az útvonal alapján állítja be, anélkül, hogy a hajó sebességét veszélyeztetné.
A Union Maritime két új távolsági tartályhajója a legújabb, amelyen a BAR Technologies a WindWings megoldását alkalmazza, mióta 2023 második felében sikeresen felszerelték vele a Mitsubishi Corporation tulajdonában álló Pyxis Ocean Kamsarmax ömlesztettáru-szállító hajót, valamint a négy WindWinggel szintén sikeresen működő Berge Olympus Newcastlemaxot.
„A Union Maritime-mal kötött legújabb szerződésünk jól példázza a WindWings technológiánk iránt növekvő keresletet és az általa a tengerhajózási ipar számára elérhető előnyöket – vélekedett a The Engineer beszámolója szerint John Cooper, a BAR Technologies vezérigazgatója. (okosipar.hu)