Brutális fölényben van a kormányoldal, miközben Magyar Péter egy fillért sem költött a Facebookon
Az elmúlt héten több mint 178 millió forintot költöttek a Meta rendszerében politikai hirdetésekre a pártok, az Orbán-kormány, illetve a különböző, pártokhoz köthető szereplők – idézi szombati cikkében a Népszava a Közösségi kalandozások nevű blogon közzétett kutatást, amit Lévai Richárd marketingspecialista jegyez. A költések 84,67 százalékáért, tehát 151 millió forintért az Orbán-kormány és a hozzá köthető szereplők felelnek.
A kutatás szerint a 178 millió forint az összes hazai Meta-hirdetés 16 százaléka, ami nemzetközi összevetésben magas arány.
A Fidesz mint párt a múlt héten bő 26 millió forintot fizetett a hirdetéseire, az ellenzéknél ugyanez 2,5 millió forint. A legérdekesebb különbség az influenszerek esetében van, a Megafonnál és a hozzá hasonló oldalaknál csak a múlt héten 45 millió ment el. Az ellenzéki oldalon viszont ez nulla forint, nincs ilyen hirdetés, mert nekik nincs influenszer-holdudvaruk
– mondta el a Népszavának a szakértő.
A kormányoldalhoz köthető portálok a múlt héten 36 milliót fordítottak hirdetésre, miközben az ellenzékhez sorolhatók csak 3 milliót. Kiderül a kutatásból az is, hogy a hirdetéseknél erősen fővárosközpontú az ország, Budapesten ugyanis 14,5-szer annyi hirdetés ment el, mint például Tolna megyében.
A főpolgármester-jelöltek közül is elhúzott a kormánypárt színeiben induló Szentkirályi Alexandra. Az összes költésből, azaz 43,765 millió forintból ő egyedül 31,952 milliót fordított a kampányára. Az LMP-s és egyesületi támogatással indult Vitézy Dávid 7,3 milliót, Karácsony Gergely bő 4,1 milliót költött. Lévai Richárd kiemelte, Magyar Péter a vizsgált felületeken egy fillért sem költött hirdetésre. „Eközben a kormányoldal 100 milliós nagyságrendben fizetett hirdetésekért a Metának, főleg a Megafonon és a CÖF-ön keresztül a Magyart lejárató tartalmakért.” – idézi a lap a szakértőt. (24.hu)