Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
{{title}}
{{title}}

Tim Gábor GT autóban versenyzik tovább

Sport
2024.03.24.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on

Az utóbbi két évet a Clio Cup Europe bajnokságban töltötte Tim Gábor, hétszeres bajnok vanyarci pilóta. 

Ugyan nem tudott teljes szezont futni - 2022-ben, valamint 2023-ban két-két versenyhétvégén indult közösségi adományozásnak köszönhetően - mégis rengeteg tapasztalatot szerzett. Az idei évben már teljes szezonra készül, sőt, kategóriát is vált. A FIA Közép-Európa Kupában indul, a legnagyobbak között, a GT Sprint bajnokságban.

A váltásról és az új lehetőségekről a következőeket nyilatkozta: 

Nagyon élveztem a Clio Cup Europe szereplést, de mivel nem tudtunk teljes szezont futni, hatalmas hátrányban voltam a riválisokkal szemben. A gyakran 45-50 fős mezőnyben végig az élmezőnnyel versenyeztem, talán a mezőny legrégebbik és legviseltesebb autójával. Ausztriában egy ötödik hellyel és a hazai futamomon egy trófeát érő eredménnyel azért úgy hiszem, letettem a névjegyem a bajnokságban.

Tim és menedzsere is úgy érezte, nem érdemes tovább maradni a kupában. Főként a költségek drasztikus emelkedése hozta meg a döntést, hogy újra magyar csapattal és hazánkhoz jóval közelibb helyszíneken futó bajnokságban kell keresni a jövőt.

Burkus Egon adta 2009-ben az első lehetőséget Gábornak. Örökké hálásak leszünk neki ezért. Ha megnézzük a hazai gyorsasági bajnokságokat, a GFS Racing Team az egyik utolsó mohikán. Egy nemzetközi márkakupát üzemeltet, és a GT bajnokságokban versenyeztet autókat, Lotustól a Ferrarin át egészen a GT3-as Aston Martinig. A 2023-ban sikerült megállapodni, hogy az egyik Lotus Exige V6 Cup R autóját kipróbálhatja Gábor a Balaton Park Circuit-et. Ekkor még nem is gondoltuk ezt tovább, de az ott látott tempó hamar beindított valamit bennem, hogy ez az, ebben az irányban kell tovább mennünk!

- nyilatkozta Bende Imre, Tim menedzsere.

Tim Gábor az eddigi hét bajnoki címéből hatot első kerék meghajtású autóval szerezte, és főként márkakupákban jeleskedett. Ezúttal egy rendkívül erős, hátsókerék hajtású autóval fog versenyezni, egy kiélezett és színes mezőnyben.

Bende Imi már régóta rágja a fülem, hogy hozzám a hátsó kerekes autók állnak közelebb. Már a kupás Suzukikkal is úgy versenyeztem, hogy extrém módon túlkormányzottra állítottam, egyszerűen így tudtam gyors lenni, hogy az autó hátulja folyamatosan mozgott. A hátsókerék hajtással ez eleve adott, sőt! A Balaton Parkon nem tudtuk, hogy mire számítsunk, csak egy jutalomnak tekintettem, hogy beülhettem a Lotus-ba. Végül a megrendezett három versenyen végig fejlődtem és egy jóval erősebb Porsche-t is sikerült jól megkergetni. Rögtön azt éreztem, hogy hazaértem. Ez kell nekem.

- emlékezett vissza Tim a tavalyi bemutatkozásra.

Ezen a bemutatkozó versenyen a Lotus a Lotus Cup Europe szabályai szerint volt felszerelve, ahol addig versenyeztek vele. Az autón így nem teljes slick pályagumik voltak, hanem úgynevezett semi-slick gumik, amiknek mintázata van. Ezek ugyan olcsóbb gumik, de jelentősen kevesebb tapadással bírnak.

A 2024-es szezonban már nem a kupában indul az autó, hanem az FIA Közép-Európa Bajnokság GT Sprint versenyein. Ebben a sorozatban a Le Mans-on is látható LMP2-es autóktól kezdve a GT3-as autókon át a GT4-es autókig rengeteg típus látható a rajtrácson. Azon kívül, hogy egymással is versengenek, fontos a kategóriákon belüli eredmény, hisz minden kategóriának külön értékelése van. A GT3 és GT4 mellett egy GTX kategória is létezik, ez a legszínesebb, itt fog értékelődni Tim.

A Lotust a GFS Racing a tél folyamán elkezdte fejleszteni, átalakításokra kerül sor a napokban is. Ennek oka, hogy az autót eredetileg nem úgy tervezték, hogy slick gumikon menjen. Slickeken jelentősen nőni fog a kanyartempó, emiatt gyorsabb leszek az egyenesekben is, nagyobb tempóról fogok rövidebb féktávokat venni. Ezen változások együtt átalakításokat igényelnek az autón. Erősebb fék, erősebb felfüggesztés, stabilabb olajrendszer szükséges. A csapat a súlyon is dolgozik, ami szintén csökkenni fog, karbon elemek kerülnek a nehezebb alkatrészek helyére. Az autó véleményem szerint közelebb lesz a GT3-hoz, mint a GT4-hez, igaz, ez majd az első időmérő edzésen derül majd ki.

- mesélt Tim a csapat munkájáról.

Szükség is lesz az autó fejlesztésére, mert a GTX kategória, ahogy említettük nagyon színes. A mezőnyben KTM, Pagani Zonda, Lamborghini, Porsche, Radical és további márkák küzdenek ebben a kategóriában.

Ez az autó a Hungaroringen, ebben a formájában és semi slick gumikon 1:56-os köröket futott. Ez a GTX kategóriában kevés. A slick gumik hoznak majd 1-2 másodpercet, de a fejlesztések talán meg is duplázzák ezt. Ha eljutunk a 4-5 mp-es javuláshoz, akkor elmondható, hogy ott vagyunk a GT4-esek előtt és a GTX kategória dobogójáért küzdünk. Ez a cél, de jelenleg minden csak a tervező asztalon létezik, a stopper mondja majd meg, hogyan dolgoztunk a tél folyamán. Nagyon izgatottan várom az első versenyt, bízom a csapatban, a technikában, remélem, remek eredményekkel hálálhatom meg a munkájukat! Külön köszönöm, hogy a támogatóim továbbra is mellettem állnak, és bízom abban, hogy a közösségi adományozás is segít abban, hogy minél jobb feltételekkel versenyezzek.

- mondta Tim a szezon előtt.

A bajnokság hazánkban kezdődik áprilisban, a Balaton Park Circuit-en, majd Ausztria, Szlovákia, Németország és Csehország következik, de a bajnokság júniusban a Hungaroringre is ellátogat.

 

A versenynaptár:

Április 27.–28. – Balaton Park – Magyarország
Május 18.–19. – Red Bull Ring – Ausztria
Június 15.–16. – Hungaroring – Magyarország
Június 28.–29. – Lausitzring – Németország
Augusztus 03.–04. – Most – Csehország
Augusztus 24.–25. – Slovakia Ring – Szlovákia
Szeptember 07.–08. – Brno – Csehország

Címlapkép forrása:
Tim Gábor
autó
GT
autóverseny
sport
GT autó
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2024.03.24. - 06:13
Módosítva 2024.03.24. - 06:18
A- A+

  • Kutatók szerint esélyes, hogy van élet a K2-18b exobolygón!

    Kutatók szerint esélyes, hogy van élet a K2-18b exobolygón!

  • „Van, amikor nincs hova hátrálni” – Országszerte tiltakozásokat szervez a Fidesz átláthatóságinak nevezett törvénye ellen az aHang

    „Van, amikor nincs hova hátrálni” – Országszerte tiltakozásokat szervez a Fidesz átláthatóságinak nevezett törvénye ellen az aHang

  • Az esztendő 20. hetében járva Orbán és a kommunikációs csapat teljesen talajt vesztett

    Az esztendő 20. hetében járva Orbán és a kommunikációs csapat teljesen talajt vesztett

  • Orosz hírszerzési befolyás és magyar kapcsolatok a közép-európai hadiiparban

    Orosz hírszerzési befolyás és magyar kapcsolatok a közép-európai hadiiparban

  • Szent Miklós Alap Esztergomban

    Szent Miklós Alap Esztergomban

  • Megszólalt az Európai Bizottság, az Orbán-kormányt kéri az átláthatósági törvény javaslatának a visszavonására

    Megszólalt az Európai Bizottság, az Orbán-kormányt kéri az átláthatósági törvény javaslatának a visszavonására

  • „Friss levegőt sem engednek Orbán szobájába, ha kell, külön Pravdát nyomtatnak a főnöknek, hogy nyugodt legyen”

    „Friss levegőt sem engednek Orbán szobájába, ha kell, külön Pravdát nyomtatnak a főnöknek, hogy nyugodt legyen”

  • Visszatér a napsütés

    Visszatér a napsütés

  • Gyurcsány nélkül

    Gyurcsány nélkül

  • Oroszország figyel: mobilon követik a külföldiek minden lépését

    Oroszország figyel: mobilon követik a külföldiek minden lépését

  • Megelőzte a BYD a Teslát Európában

    Megelőzte a BYD a Teslát Európában

  • Folytatódik az AfD parlamenti kiközösítése: nem a bizottsági elnökjelöltekre is

    Folytatódik az AfD parlamenti kiközösítése: nem a bizottsági elnökjelöltekre is

  • A bíróság visszafizetteti a jogtalanul kapott 63 milliós jutalmat a volt paksi főjegyzővel

    A bíróság visszafizetteti a jogtalanul kapott 63 milliós jutalmat a volt paksi főjegyzővel

  • Történelmi bejelentés: Németország katonai erővel is megvédi a balti államokat Oroszországtól

    Történelmi bejelentés: Németország katonai erővel is megvédi a balti államokat Oroszországtól

  • A Fidesz Mészáros Lőrinc világát képzeli a média világának

    A Fidesz Mészáros Lőrinc világát képzeli a média világának

  • Lemondott a KDNP Országos Elnökségének egyik tagja

    Lemondott a KDNP Országos Elnökségének egyik tagja

  • Orbán Viktor: nemzeti érdek, hogy a politikai-civil szervezetek ne fogadhassanak el külföldi támogatást

    Orbán Viktor: nemzeti érdek, hogy a politikai-civil szervezetek ne fogadhassanak el külföldi támogatást

  • Szombaton változnak az árak a benzinkutakon

    Szombaton változnak az árak a benzinkutakon

  • Lánczi András azt üzeni a kormányváltásra vágyóknak, hogy visszamenőleg fizessék ki a rezsicsökkentés segítségével megtakarított pénzüket

    Lánczi András azt üzeni a kormányváltásra vágyóknak, hogy visszamenőleg fizessék ki a rezsicsökkentés segítségével megtakarított pénzüket

  • Már jövőre bevezethetik az állóhelyeket a fapados légitársaságok

    Már jövőre bevezethetik az állóhelyeket a fapados légitársaságok

  • Matolcsy Ádám és barátai 50 milliárd forinttal pinpongozhattak

    Matolcsy Ádám és barátai 50 milliárd forinttal pinpongozhattak

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element