Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de egyre gyakrabban okoznak súlyos károkat.
Szinte mindenki, aki a szabadban parkol, találkozott már a nyestek problémájával. Lábnyomok a kasznin, a meredek fényezett részeken körömkarcolások, ürülék a sárvédő élén, tetőn, csomagtérajtón, a meredek hátfalú kocsiknál a hátsó ablaktörlőt kapaszkodónak használják, idővel lejjebb is rángatják, mint ahogy állna eredetileg. Az igazi pusztítást az olajszagú motortérben végzik, a baj akkor kezdődik, amikor finomnak tűnő kábeleket vagy csöveket találnak, és különböző műszaki hibákat okoznak.
A kreszvaltozas.hu olyan esetről is ír, amikor egy autótulajdonosnak az tűnt fel, hogy fény szűrődik ki a garázsból: kiderült a kocsi motortere kigyulladt. Azonnal kitolták az épületből, eloltották a motortéri tüzet, de ez alighogy sikerült, lángra lobbant a műszerfal. Mire kiértek a hivatásos tűzoltók, sikerült ismét megfékezni a tüzet, de lényegében a kocsi odalett. A tűzoltói vizsgálat szerint a műszarfaltömbön belül indult a tűz, oda jutott be valahogy az állat, és rágott el vezetékeket. Erre nehéz felkészülni.
A probléma évtizedek óta ismerős, az autógyártók is igyekeztek tenni ellene, kutatták, mit szeretnek a kis állatok, és mi az, ami számukra nem finom. Majd adalékolták a gumicsövek, szigetelések anyagát, több-kevesebb sikerrel. Elsősorban a motortéri hangszigetelést szeretik megrágni. Az autóhasználók is próbálkoznak sokféle trükkel a nyestek elriasztására, de kevés sikerrel:
- Kutyaszőrt tenni a motortérbe kis vászonzacskóba
- Emberhajat tenni a motortérbe kis vászonzacskóba
- Nyestriasztószert tenni a motortérbe
- Nyestriasztó vegyszerrel befújni a motortér környezetét
- Ultrahangos nyestriasztó
- Vécéillatosítót tenni a motortérbe
- Körberakni az autót műanyag vizespalackokkal
- Kifeszített, lefektetett csirkehálóra parkolni
- Ecetet spriccelni a motortérbe