Itt az ősz, és ez azt jelenti, hogy az autósoknak lassan le kell cserélniük a gumiabroncsaikat.
A helyzetfüggő gumiabroncs-kötelezettség november 1-jén lép hatályba Ausztriában, legkésőbb ekkorra fel kell szerelni a téli gumiabroncsokat. Gyorsan telnek az időpontok a szervízekben - írja a volksgruppen.orf.at.
Egyre gyorsabban telnek a naptárak a gumiszervízekben: mindenki a nyári gumiszettet szeretné télire cserélni. Mielőtt azonban felkerülnek, az abroncsok minőségét is ellenőrizni kell.
A futófelület mélységének egész télen legalább négy milliméteresnek kell lennie, a szezon elején pedig körülbelül hat milliméteres mélység az elvárt – magyarázza Stefan Kerbl, az ÖAMTC szerelője. Az idő múlásával a gumikeverék megkeményedik, és körülbelül öt szezon után érdemes új abroncsokon gondolkodni – javasolja a szakember.
„Négyévszakos“ gumi csak a keveset autózóknak
Aki az évi két cserét túl bonyolultnak találja, az persze választhatja a négyévszakos gumikat is. Ezek jó alternatívát jelentenek azok számára, akik csak ritkán ülnek autóba, és rossz idő esetén át tudnak térni a tömegközlekedésre.
Bár manapság már abszolút nem jellemző a hó és a jég télen, a téli gumiabroncsoknak még mindig van értelme – és nemcsak télies útviszonyok esetén. „A téli gumi hét fok alatt jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a nyári. Ez pedig fékezéskor méterekben mérhető“ – teszi hozzá az abroncsszakértő.
Téli átvizsgálás ajánlott
A gumiabroncsokon kívül magát az autót is alá kell vetni egy téli átvizsgálásnak. A fagyálló, a szélvédőmosó feltöltése, az ablaktörlő lapátok cseréje, a gumitömítések impregnálása valamint az akkumulátor a lámpák ellenőrzése mind-mind az autó téli felkészítéséhez tartozik.
Téli gumiabroncsok a kétkerekűekre – például mopedekre, de kerékpárokra – is kaphatók. „Aki télen a városban mopeddel közlekedik, vagy a hideg évszakban is sportosan szeretne kerékpárral közlekedni, annak a biztonság kedvéért érdemes meggondolnia a téli gumiszett beszerzését. A gumikeverék és a futófelület miatt ezeknek mindenképpen előnyük van a normál abroncsokkal szemben“ – mondja az autóklub szerelője. (Autószektor)