Közzétette legfrissebb statisztikáját a MÁV arról, hogy mennyit késtek a járataik az elmúlt hónapokban.
Folytatódik a december óta tapasztalható kedvező tendencia, így kisebb mértékben már harmadik hónapja javul a vonatok pontossága. Decemberről januárra 4,79 százalékkal, januárról februárra pedig újabb 0,88 százalékkal nőtt a menetrendszerűség. A 10 vállalás egyikeként az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-bővítése zajlik Magyarországon, így különösen biztató, hogy azonnal és érezhetően javult a pontosság azokon a vonalakon, ahol az újabb vontatójárművek szolgálatba álltak – áll a MÁV közleményében, melyet Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója is megosztott a Facebook-oldalán.
Eszerint a részben már Alstom Astride mozdonyokkal kiszolgált a pécsi fővonalon januárról februárra a hálózati átlagot meghaladó módon, mintegy 4 százalékkal, a Vectronokkal is kiszolgált Miskolc–Hidasnémeti vonalon pedig december és február között összesen 15 százalékkal javult a menetrendszerűség, de a hegyeshalmi és a veszprémi vonalon is csökkent a késéssel közlekedő vonatok száma. A MÁV a közleményében kitért rá, hogy ennek is köszönhetően csökkent a 20 percnél nagyobb késést elszenvedő vonatok aránya, ami februárban csupán 2,51 százalék volt, de minden kategóriában tovább csökkent a késett járatok darabszáma és aránya is.
Jelentősebb romlást csak a szegedi vasútvonalon rögzített a vasúttársaság, ez azonban összefüggésben van a január végi szegedi tehervonat-baleset okozta pályahibával. E hatások ellensúlyozására – a pálya tavaszi helyreállításán túl – nyárig nagyteljesítményű villanymozdonyok beállítását is tervezi a vasúttársaság.
A közleményben a MÁV azt is kifejtette, hogy a HÉV-ek és a vasútvillamosok februárban is a megszokott pontossággal rótták fordulóikat. Az autóbuszok pontossága ismét magas volt, az agglomerációs járatok alacsonyabb értékeit pedig a Budapest környéki közúthálózat telítettsége okozza. (168.hu)