Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
{{title}}
{{title}}

Annyira megdrágul az 1 napos autópálya-matrica, hogy nem éri megvenni

Belföld
2023.07.10.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on

Erről természetesen nem az Orbán-kormány tehet, hanem Brüsszel

Az Európai Unió 2024. március 1-jétől kötelezően előírja, de egynapos autópálya-matricát „mi sosem akartunk volna bevezetni, hiszen ez legfeljebb a külföldieknek jó” – állította határozottan Gulyás Gergely a legutóbbi kormányinfón. Ugyanis „magyar ember egynapos matricát – egészen különleges esetektől eltekintve – nem fog vásárolni” – egészítette ki gondolatmenetet a miniszter. Ezért aztán „a 10 napos matricához a legközelebbi árat kell megállapítani, mert ez kizárólag a külföldiek úthasználatát segíti, könnyíti és teszi olcsóbbá” – vonta le a nyakatekert következtetést, hogy miért is lesz drága az egynapos matrica. Az indoklással azonban az a baj, hogy az előfeltevések hibásak, így a következtetés sem igaz.

Az autopaIyamatrica.hu oldalhoz érkező, nagyjából 5000 ügyfélvisszajelzés szerint ugyanis bőven van igény a magyarok részéről is az egynapos matricára. Ezt a weboldal a cikke alatti kérdésekre érkezett olvasói válaszok alapján, azaz konkrét információk alapján állítja. A válaszadók mérgelődnek, hogy ha valaki csak rövidebb időszakra használná az autópályát, hogy miért nincs a meglévőnél kevesebb napra olcsóbb autópálya-matrica Magyarországon. Közülük egynegyede nem tartja igazságosnak a napi autópálya-használatért a 10 napos matricát, ezért az egynapos matricával gyakrabban használná az autópályát abban az esetben, ha utóbbi ára arányosan alacsonyabb lenne.

Számos felhasználó elmondta azt is, hogy budapesti utazásai során vagy a balatoni kirándulások miatt vásárolna ilyen jogosultságot, azonban a 10 napos nem éri meg nekik, így több alkalommal is választottak inkább gyorsforgalmi utat vagy kihagyták az utazást.

A díjszabást az Európai Unió úgy határozta meg, hogy a napi matrica legfeljebb 9%-a lehet az éves matrica díjának. A kulcsszó a legfeljebb. Azaz valóban be kell vezetni az egynapos matricát mindenütt, amelynek az ára nem lehet több az éves matrica árának 9 százalékánál (4427 forintnál). Kevesebb viszont lehet. Több olvasó jelezte válaszában az újságnak, hogy csupán abban az esetben érné meg neki az egynapos matrica, ha 500-1500 forintig terjedne az ára. Gulyás okfejtéséből azonban egyértelműnek látszik, hogy erről szó sem lehet. Megközelítőleg annyiba fog kerülni az 1 napos, mint a 10 napos. A miniszter mondta tehát kijavítva:

„magyar emberek” azért nem fognak 1 napos matricát vásárolni, mert az valóban „egészen különleges eset”, hogy észszerűtlenül szórják a pénzt.

Nehezen hihető, hogy ezt az összefüggést a kormánytagok ne ismernék. A boltokra az állam által ráerőltetett kötelező akciózás szerint „a vásárlók szempontjából az a legfontosabb, hogy minden héten a rendelkezésükre áll egy olyan 20 termékből álló, akciós árú élelmiszerkosár az adott boltokban, amelyet az előző hónaphoz képest sokkal olcsóbban vásárolhatnak meg”, ami leginkább a multik gyakorlatába szól bele. Az autópálya-matricának a vásárlóknak kedvező, észszerűen megállapított ára viszont Mészáros Lőrincék cégének üzletét rontaná, miután vagyonokat fog azzal is keresni, hogy átvette az autópályák kezelésének nagy részét az állami közútkezelőtől.

A miniszter által elmondottak fényében kérdés, hogy akkor vajon a 2024-ben bevezetendő EU-s új közlekedési és díjbeszedési rendszerek megreformálása a magyar társadalom bosszantását jelenti, vagy valami egészen mást? A válasz: mást. Az egynapos matrica bevezetésének EU-s célja fogyasztói és környezetvédelmi szándékot tükröz egyszerre. Azaz, hogy az egyszeri utazásért ne kelljen 10 napos matricát vásárolnia annak, aki ezt az időtávot nem tudja kihasználni. Így érvényesül az az elv, hogy csak annak kell fizetnie, aki használja a járművét, és egyben szennyezi is a környezetét. (Alfahír)

Címlapkép forrása: NÚSZ Zrt.
autópálya-matrica
DRÁGA
EGYNAPOS AUTÓPÁLYA-MATRICA
EURÓPAI UNIÓ
GULYÁS GERGELY
Orbán-kormány
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2023.07.10. - 05:38
Módosítva 2023.07.10. - 05:42
A- A+

  • Kutatók szerint esélyes, hogy van élet a K2-18b exobolygón!

    Kutatók szerint esélyes, hogy van élet a K2-18b exobolygón!

  • „Van, amikor nincs hova hátrálni” – Országszerte tiltakozásokat szervez a Fidesz átláthatóságinak nevezett törvénye ellen az aHang

    „Van, amikor nincs hova hátrálni” – Országszerte tiltakozásokat szervez a Fidesz átláthatóságinak nevezett törvénye ellen az aHang

  • Az esztendő 20. hetében járva Orbán és a kommunikációs csapat teljesen talajt vesztett

    Az esztendő 20. hetében járva Orbán és a kommunikációs csapat teljesen talajt vesztett

  • Orosz hírszerzési befolyás és magyar kapcsolatok a közép-európai hadiiparban

    Orosz hírszerzési befolyás és magyar kapcsolatok a közép-európai hadiiparban

  • Szent Miklós Alap Esztergomban

    Szent Miklós Alap Esztergomban

  • Megszólalt az Európai Bizottság, az Orbán-kormányt kéri az átláthatósági törvény javaslatának a visszavonására

    Megszólalt az Európai Bizottság, az Orbán-kormányt kéri az átláthatósági törvény javaslatának a visszavonására

  • „Friss levegőt sem engednek Orbán szobájába, ha kell, külön Pravdát nyomtatnak a főnöknek, hogy nyugodt legyen”

    „Friss levegőt sem engednek Orbán szobájába, ha kell, külön Pravdát nyomtatnak a főnöknek, hogy nyugodt legyen”

  • Visszatér a napsütés

    Visszatér a napsütés

  • Gyurcsány nélkül

    Gyurcsány nélkül

  • Oroszország figyel: mobilon követik a külföldiek minden lépését

    Oroszország figyel: mobilon követik a külföldiek minden lépését

  • Megelőzte a BYD a Teslát Európában

    Megelőzte a BYD a Teslát Európában

  • Folytatódik az AfD parlamenti kiközösítése: nem a bizottsági elnökjelöltekre is

    Folytatódik az AfD parlamenti kiközösítése: nem a bizottsági elnökjelöltekre is

  • A bíróság visszafizetteti a jogtalanul kapott 63 milliós jutalmat a volt paksi főjegyzővel

    A bíróság visszafizetteti a jogtalanul kapott 63 milliós jutalmat a volt paksi főjegyzővel

  • Történelmi bejelentés: Németország katonai erővel is megvédi a balti államokat Oroszországtól

    Történelmi bejelentés: Németország katonai erővel is megvédi a balti államokat Oroszországtól

  • A Fidesz Mészáros Lőrinc világát képzeli a média világának

    A Fidesz Mészáros Lőrinc világát képzeli a média világának

  • Lemondott a KDNP Országos Elnökségének egyik tagja

    Lemondott a KDNP Országos Elnökségének egyik tagja

  • Orbán Viktor: nemzeti érdek, hogy a politikai-civil szervezetek ne fogadhassanak el külföldi támogatást

    Orbán Viktor: nemzeti érdek, hogy a politikai-civil szervezetek ne fogadhassanak el külföldi támogatást

  • Szombaton változnak az árak a benzinkutakon

    Szombaton változnak az árak a benzinkutakon

  • Lánczi András azt üzeni a kormányváltásra vágyóknak, hogy visszamenőleg fizessék ki a rezsicsökkentés segítségével megtakarított pénzüket

    Lánczi András azt üzeni a kormányváltásra vágyóknak, hogy visszamenőleg fizessék ki a rezsicsökkentés segítségével megtakarított pénzüket

  • Már jövőre bevezethetik az állóhelyeket a fapados légitársaságok

    Már jövőre bevezethetik az állóhelyeket a fapados légitársaságok

  • Matolcsy Ádám és barátai 50 milliárd forinttal pinpongozhattak

    Matolcsy Ádám és barátai 50 milliárd forinttal pinpongozhattak

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element