Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
{{title}}
{{title}}

A MÁV és a hőségriadó: amikor az előhűtési tevékenység elvégzése akadályokba ütközik

Vélemény
2024.08.17.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on

A MÁV megállapítása a júliusi hőségriadó idején felért egy hűsítő tapasszal, hiszen a telet juttatta az eszünkbe, amikor a hideg az oka mindennek…

Az előző hónapban megtanulhattuk, hogy hőségriadó idején érdemes a MÁV közléseire fókuszálni. Július 12-én jelent meg A vasúti járműveket és a pályát sem kíméli az extrém hőség című közlemény, amelyben azzal indítottak, hogy arra kérik a meleget nehezen viselő utasokat, hogy

„vonattal csak a legszükségesebb esetben induljanak útnak”, ha mégis így tennének, inkább válasszák a buszt.

Nem lehetett volna erre egy rossz szavunk sem, ha mindezt valamely jó szándékú illetékes mondja, a tisztiorvos, a kórházi ügyeletes, vagy szomszéd néni, itt azonban arról volt szó – és ez példátlan a maga nemében –, hogy a szolgáltató kérte az utasait, hogy ne vegyék igénybe szolgáltatásukat, mert bajuk származhat belőle. Olyan volt ez, mintha a piaci kofa a saját portékájától zavarta volna el a vevőket.

Nem lett e dolog kevésbé abszurd attól sem, hogy a MÁV illetékesei igyekeztek valamiféle magyarázattal szolgálni. Ami röviden így foglalható össze: a problémák eredője a „huzamos idejű magas hőhatás”. Ebben az a legjobb, hogy e megállapítás felért egy hűsítő tapasszal, hiszen a telet juttatta az eszünkbe, amikor viszont a hideg az oka mindennek… Vagy valami más.

De a fentieken túl a vasúttársaság előállt egy öt pontba szedett magyarázatcsokorral is, amelyet vélhetően azért mondtak tollba, hogy mindenki tudja meg, végeredményben törvényszerű, hogy a vasúti szolgáltatások nem úgy működnek, ahogy azt az utas a jegypénztártól való távozás után elképzeli.

Ennek fényében a MÁV júliusi intelmei alapján

  • ha lerobban a szerelvény, nyugtasson meg bennünket a tudat, hogy az illetékesek igyekeznek a lehető leggyorsabban reagálni, és a lehetőségükhöz képest pótlóbuszt, vagy tartalék szerelvényt forgalomba állítani (1. pont);
  • ha túlzottan melegünk lenne a kocsiban, vegyük figyelembe, hogy a vasúti dolgozók „kiemelten felügyelik a légkondicionáló berendezésekkel ellátott járművek esetén az előhűtési tevékenység elvégzését”, bármit is jelentsen ez (2. pont);
  • ha még ezek után is beledöglünk a melegbe, legyünk tisztában azzal, hogy „a járműpark jelentős része még nem klímával, hanem ún. légjavítóberendezéssel felszerelt, amelyek 35 fokos, vagy azt meghaladó hőséggel már nem bírnak” (3. pont);
  • és azt sem árt tudni ilyenkor, hogy „a klíma miatti panaszok kivizsgálása után legtöbbször az derül ki, hogy a kérdéses készülékek működtek (!), csak a technikai korlátjaik miatt nem voltak képesek olyan mértékben lehűteni a levegőt, hogy az az utasok többségének komfortos legyen” (4. pont);
  • végezetül pedig mindenki vigyen magával az útra vizet (5. pont).

Úgy véljük, hogy e megállapítások és figyelmeztetések mellett talán elfért volna még egy 6. pont is azzal, hogy akinek még ezután is kedve támad egy kis nyári vonatozásra, az meg is érdemli, de ne legyünk telhetetlenek. Már csak azért sem, mert a klíma- és egyéb infernók eredőjével a MÁV is tisztában van, mint írják, a legtöbb problémát „a többnyire túlkoros vasúti járművek és berendezések” okozzák.

De idézhetnénk a Vasutas Szakszervezet elnökének, Meleg Jánosnak a Népszavában közzétett megállapítását is, mely szerint „leírhatatlan munkahelyi feszültséget, bizonytalanságot és komoly belső érdeksérelmet hoz a MÁV átalakítása”, bár az mindennél többet mond, hogy

július 5-15. között, a hőségriadó tíz napja alatt több mint tízezer vonat késett, 560 pedig el sem indult.

Ehhez képest óriási előrelépés, hogy a mostani hőségriadóban – még – nem omlott össze a vasúti közlekedés. Sőt, a vonatozásról sem akarnak lebeszélni. (Magyar Narancs)

Címlapkép forrása: Elkúrt vasútfotók/Facebook
MÁV
nyár
hőség
KÁNIKULA
vasút
hőségriadó
Kapcsolódó cikkek
Új rekord a MÁV-nál
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2024.08.17. - 11:27
Módosítva 2024.08.17. - 11:30
A- A+

  • „Lehetett sejteni, hogy valamiféle változás előtt áll a DK, de arra kevesen gondoltak, hogy ilyen tempóban történik minden”

    „Lehetett sejteni, hogy valamiféle változás előtt áll a DK, de arra kevesen gondoltak, hogy ilyen tempóban történik minden”

  • A német titkosszolgálat felfüggesztette az AfD szélsőséges szervezetként való besorolását

    A német titkosszolgálat felfüggesztette az AfD szélsőséges szervezetként való besorolását

  • Orbán Viktor Trumppal és Dodikkal készül a 100 milliárd dolláros fémbányászati üzletre

    Orbán Viktor Trumppal és Dodikkal készül a 100 milliárd dolláros fémbányászati üzletre

  • Napsütés és gonolyfelhők, átlag alatti hőmérséklettel

    Napsütés és gomolyfelhők, átlag alatti hőmérséklettel

  • XIV. Leó néven Robert Francis Prevost az új pápa

    XIV. Leó néven Robert Francis Prevost az új pápa

  • 200 milliárd dollárt ad jótékony célokra Bill Gates a következő 20 évben

    200 milliárd dollárt ad jótékony célokra Bill Gates a következő 20 évben

  • Fehér füst a Vatikán felett: Megválasztották az új pápát a harmadik szavazáson

    Fehér füst a Vatikán felett: Megválasztották az új pápát a harmadik szavazáson

  • A kiskereskedelmi forgalom volumenváltozása az Európai Unió tagállamaiban, 2025. március

    A kiskereskedelmi forgalom volumenváltozása az Európai Unió tagállamaiban, 2025. március

  • Gyurcsány utolsó levele: Fájó búcsú ez, voltam fent és lent, az, hogy velem mi lesz, nem érdekes

    Gyurcsány utolsó levele: Fájó búcsú ez, voltam fent és lent, az, hogy velem mi lesz, nem érdekes

  • Nincs önkormányzat, amelyik korlátozni akarná a beköltözést az Orbán-kormány terve alapján

    Nincs önkormányzat, amelyik korlátozni akarná a beköltözést az Orbán-kormány terve alapján

  • Kiderült: a Fidesz nemcsak Poltot jelöli alkotmánybírónak

    Kiderült: a Fidesz nemcsak Poltot jelöli alkotmánybírónak

  • Gyurcsány Ferenc lemondása: A közélet új lehetőségei

    Gyurcsány Ferenc lemondása: A közélet új lehetőségei

  • Gyurcsány Ferenc visszavonul - jelentette Dobrev Klára

    Gyurcsány Ferenc visszavonul - jelentette Dobrev Klára és el is válnak

  • Hernádi Zsolt kritizálta a kormány intézkedéseit

    Hernádi Zsolt kritizálta a kormány intézkedéseit

  • Hadházy Ákos: Vajon miféle háborúba vezető útra lépett az Orbán-kormány 2023-ban?

    Hadházy Ákos: Vajon miféle háborúba vezető útra lépett az Orbán-kormány 2023-ban?

  • Simion román szélsőjobboldali elnökjelölt: „Sok tekintetben Orbán Viktor lépéseit szeretném követni"

    Simion román szélsőjobboldali elnökjelölt: „Sok tekintetben Orbán Viktor lépéseit szeretném követni"

  • Darabokra tört a jövőkép, elsodorja Romániát a posztfasiszta hullám?

    Darabokra tört a jövőkép, elsodorja Romániát a posztfasiszta hullám?

  • Kormányinfó: Gulyás Gergely a Magyar Péter által nyilvánosságra hozott hangfelvételt "lepkefingnak" nevezte

    Kormányinfó: Gulyás Gergely a Magyar Péter által nyilvánosságra hozott hangfelvételt "lepkefingnak" nevezte

  • Villámgyorsan magyarázkodni kezdett Szalay-Bobrovniczky Kristóf a kínos hangfelvétel megjelenése után

    Villámgyorsan magyarázkodni kezdett Szalay-Bobrovniczky Kristóf a kínos hangfelvétel megjelenése után

  • Változhatnak az örökbefogadás szabályai

    Változhatnak az örökbefogadás szabályai

  • Nesze neked magyar érettségi rendszer: Ausztriában, Svájcban papír sem kell, mégis jó fizetés vár

    Nesze neked magyar érettségi rendszer: Ausztriában, Svájcban papír sem kell, mégis jó fizetés vár

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element