Nagyon félrement a Nissan reklámja Stohl Andrással és Ganxsta Zolee-val, felháborodtak a nőjogi szervezetek
Sorra születtek a felháborodott reakciók a Nissan magyarországi importőrének új, viccesnek szánt reklámposztjával kapcsolatban. Valószínűleg a cég is felismerte, hogy nem jött be a koncepció, így rövid úton le is szedték.
Hatalmas hullámokat vert a Nissan új, hibrid hajtású X-Trailjét népszerűsítő reklám, annyira, hogy pár óra múlva jobbnak látták azt visszavonni. A humorosnak szánt reklámban Stohl András és Ganxsta Zolee szerepel. A probléma az, hogy a „humor” jelentős része nem más, mint a nőkön való élcelődés, macsóskodás és erotikus utalások.
A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene nevű nőjogi szervezet közölte, hogy követőjük választ kapott a Nissan Európai Régiójának kommunikációs alelnökétől, amiben a vezető elmondja, hogy a kampányt a független magyarországi importőrük indította, és a Nissan nem hagyta jóvá. Közölték azt is, hogy a Nissan kérte a posztok azonnali eltávolítását az összes médiacsatornáról, valamint a vállalat nevében bocsánatot is kért. Kiemelte, hogy a cég „minden törekvésében továbbra is támogatja az inkluzív értékeket, és a magyarországi partnerükkel együtt lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a márka alá tartozó összes tevékenység képviselje az értékeiket”.
Raskó Esztert és Sebestyén Balázst annyira nem zavarja
A reklám téma volt a Rádió 1 reggeli műsorában is, ahol Ráskó Eszter és Sebestyén Balázs is kifejtették, mit gondolnak az esetről.
Ráskó Eszter elmondta, nem érzi magát sértve, és több nő is írta neki, hogy semmi bajuk nincs ezzel a reklámmal, de megjegyezte, ennél könnyen lehetett volna jobbat kitalálni. Sebestyén Balázs inkább azt emelte ki, hogy a politikai korrektség világában nehéz ma már olyannal előállni, ami minden szempontból kifogástalan.
Náluk jóval hevesebben reagált Vályi István autós újságíró, műsorvezető.
Emlékszem még azokra az időkre, amikor a Nissan igazi japán márka volt. A Honda és a Toyota mellett a harmadik. Néha mertek merészet lépni (mint a bálna-Primerával pl.), néha mertek unortodoxok lenni (mikor utcára is került az R390), de mindig is megmaradtak büszkének, elfogadhatónak és a jóízlés határait maximálisan tiszteletben tartva vezettek minket körbe a csíramentes, patyolattiszta műhelyekben, ahol az első R35 GT-R-ek készültek, óriási tiszteletben tartva minket, mi pedig óriási tiszteletben tartottuk őket, a végtelenségig előzékeny, kulturált és odafigyelő házigazdákat, a csillogó szemű, autóbolond mérnököket, akik hengerfej-öblítésekről, szénszálas kompozit kardánról és futóművekről beszéltek, a másodpercekről, melyeket le tudtak faragni a Nordschleifén egy-egy apró módosítással.
Emlékszem még azokra az időkre, amikor a Nissan hazai arculatát, az importőri teendőket és az újságírókkal való kapcsolattartást olyan elhivatott, jómodorú és hozzáertő emberek végezték, akiknek a társaságában telt az idő és akik megértették, milyen fontos úgy képviselni egy japán autómárkát, hogy az elfogadható legyen a hétköznapi, átlagos - micrás-xtrailes - közlekedőnek, mint a lapjával keresztben vigyorgó hülyének egy pazar hangú 350Z-ben ülve vagy nyakig sáros Patrolban vigyorogva.
Mert értették a vállalati kultúrát. Ennélfogva a kultúrát is. Ezek az emberek már nincsenek ott, de nem felejtettem el őket. Ahogy az internet sem felejti el ezt "reklámkapányt", hiába is szedte le az oldaláról, ez bizony oda kikerült, ezt valaki kitalálta, másvalaki jóváhagyta, mert elégedett volt vele, valahol-valaki elégedetten hátradőlt, hogy akkor ez így készen van, ez mehet.
Huszonéve foglalkozom marketinggel, újságírással, gyártunk reklámokat, vezetünk be termékeket, sőt volt idő, amikor csak ebből éltem - a Premium Automotive Consulting irodavezetőjeként Pozsonyban -, úgyhogy nyugodtan kijelenthetem - és ezt vállalom bármilyen fórumon -, hogy aki ezt kitalálta, leokézta és jóváhagyta, az a létező legmesszebb van attól, amire azt mondhatánk ma, hogy intelligens ember. Noch dazu szakember. Az, hogy azt hiszi, hogy a posztot törölve majd ez eltűnik a süllyesztőben, mintha mi sem történt volna pedig azt jelzi, hogy semmilyen szinten nincs köze sem az internet világához
Primitív, ostoba és végtelenségig prosztó. Régen a Nissan nem erről szólt. Remélem eljut az európai központba is, ha már volt olyan hülye, aki jóváhagyta és aki szerint ez vicces és ez ösztönzi majd vásárlásra a vevőket. 2025-ben.
Legalja. Mindenestül.
– írta a Facebookon Vályi. (Index)
Frissítés: Bocsánatot kért a Nissan a Stohl Andrással és Ganxsta Zolee-val készült reklámkampánya miatt
A Nissan magyarországi importőre visszavonta reklámkampányát és bocsánatot kért, miután több kritikát is kaptak a Ganxsta Zolee és Stohl András közreműködésével készült reklámjaik miatt – írja a Totalcar. A 444 cikke hívta fel a figyelmet a kampányra, melyben ilyen szövegek voltak:A Grand Automotive Central Europe Kft., a Nissan márka magyarországi importőr vállalata és a nekünk dolgozó kreatív ügynökség nevében elnézést kérünk mindazoktól, akiket a most futó reklámkampányunkkal, szándékaink ellenére megsértettünk, vagy megbántottunk. A kampányban használt kreatív anyagok további használatát beszüntetjük és minden saját kommunikációs felületünkről visszavonjuk
– írták közleményükben.
A Totalcar cikke szerint a kellemetlen reklámkampány elvileg a Nissan Európai Régiójához is eljutott, akik közöték, hogy ezt a hazai importőr indította el és a Nissan nem hagyta jóvá. (24.hu)