Kiárusítja ICE3-asainak egy részét a Deutsche Bahn. Új üzemeltetőt keresnek a 406-os sorozatú, nagy sebességű villamos motorvonatok.
Az akár 330 kilométer per órás sebességre is képes szerelvények a német vasúttársaság Deutsche Bahn (DB) online használtjármű-piacán bukkantak fel.
A Siemens és a Bombardier konzorciuma által 1997 és 2001 között épített, 8000 kilowatt névleges teljesítményű, normál nyomtávú vonatok
négy villamosítási rendszer alatt is tudnak üzemelni, így Európa-szerte szinte bárhol bevethetők
– írja az IHO. Jelenleg németországi, hollandiai és belgiumi közlekedési engedéllyel rendelkeznek. A kétszáz méteres szerelvények 430 ülést kínálnak.
Legendás német szupervonatok száguldozhatnak Magyarországon
Belátható időn belül elkészül a Budapest–Kelebia–Szabadka–Belgrád (BuBe) vasútvonal felújítása. A szerb oldalon már a finisben járnak, ráadásul a határ és a szerb főváros között kétszáz kilométer per órás tempóra is alkalmas a pálya, amelyhez megfelelő, emeletes Stadler KISS motorvonatokat – Szokókat – is beszereztek.
A magyar oldalon a 150-es vonal is látványosan formálódik, várhatóan idén év végén át is adhatják a forgalomnak. A legnagyobb kérdés azonban a megfelelő járművek bevetése a nemzetközi forgalomban, mivel sem a MÁV-nak, sem pedig a GYSEV-nek nincs 160-nál magasabb tempóra alkalmas mozdonya vagy motorvonata.
Az utóbbi, épp jelentős hálózatbővítéssel szembenéző társaság kilenc plusz négy intercity-kivitelű, százhatvan kilométer per órás Stadler Flirt motorvonatot vásárol, melyeket eredetileg Budapest és Sopron, illetve Szombathely között terveztek forgalomba állítani 2027-től. Az Építési és Közlekedési Minisztérium azonban egy részüket a BuBén vetne be – igaz, ezekkel a kétszázas tempót még mindig nem tudnánk kihasználni. Ugyanakkor a 406-osok ezt a problémát is megoldhatnák – fejtegeti a vasúti szaklap.
Budapest–Belgrád vasútvonal: már tudjuk, mikor adják át
Összesen 160 kilométer hosszúságban, mintegy 800 milliárd forintból újítják fel a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszát. Az építési és közlekedésügyi miniszter a napokban elmondta, hogy harminc polgármester és négy országgyűlési képviselő vett részt a munkában. „Nemcsak a vasúti pálya, hanem számos közműberuházás is meg fog valósulni a közlekedés megkönnyítése és az életszínvonal növelése érdekében” – fogalmazott Lázár János.
Azt is közölte, hogy 2025 végén, 2026 elején várható a magyarországi szakasz átadása. A Budapest–Belgrád vasútvonal által Magyarország kínálja majd a leggyorsabb szállítási útvonalat a görögországi kikötők érintésével a Távol-Kelet és Nyugat-Európa között. (vg.hu)