A közlekedési államtitkára Karácsony Gergely leváltását is megpendítette az ügy kapcsán.
A HÉV-eken, a vonatokon és a Volán által üzemeltetett buszvonalakon külön kellene fizetniük a fővároson belül utazóknak, ha megszűnik az egységes Budapest bérlet. Az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanis nem hosszabbítja meg az állami tulajdonú Volán és MÁV, valamint a fővárosi tulajdonú BKK közötti szerződést.
Nagy Bálint közlekedési államtitkár először szólalt meg az ügyben Facebook-oldalán – vette észre a hvg.hu. Azt írta, hogy a vita nem 1-2 milliárdról, hanem „elvekről” szól, „arról, hogy a Főváros közlekedése nem a vidék rovására, hanem csak azzal összhangban fejleszthető”.
Nagy azt állítja, hogy „a Karácsony Gergely vezette önkormányzatnak a közösségi közlekedés jogcímén” arányaiban több pénz jár, mint amennyit bármely másik magyar település kap. Szerinte „Karácsony önkormányzata mégis többet kér, akár a vidék rovására is”. Azt is írja, hogy szerinte ez „nem a Budapest-vidék ellentét mesterséges szítása”, hanem „évtizedek óta létező igazságtalanság, amit kezelni kell”.
Az államtitkár Facebook-oldalán úgy fogalmazott, hogy „nem az veszélyezteti a főváros és agglomerációjának közlekedését, aki kecskére nem akar még több káposztát bízni, hanem az, aki csak használná az adóforintokból fenntartott szolgáltatásokat, de fizetni nem hajlandó értük”. Egyébként szerinte „tragédia pedig nincs, hiszen, ha valaki március 1-e után MÁV, Volán vagy HÉV járművön szeretne utazni, akkor egyszerűen megveheti a vármegye vagy országbérletet”.
Ha Karácsony Gergely nem képes működtetni azt a rendszert, amit Tarlós István még képes volt, akkor vagy a közlekedési rendszert kell lecserélni, vagy a főpolgármestert
– közölte az államtitkár.
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár kommentben válaszolt Nagy Bálintnak, aki szerinte
teljes tájékozatlanságáról és példátlan Budapest-ellenességéről adott tanúbizonyságot.
Vitézy tévedésnek tartja, hogy a főváros közlekedése a vidék rovására fejlődne, épp a fordítottja igaz: „Lázár János az elmúlt egy évben módszeresen leállította az összes budapesti kormányzati fejlesztést, szétverte a Budapest Fejlesztési Központot és visszamondta az elnyert európai uniós forrásokat is a fővárosi vasúti rendszer és pályaudvarok fejlesztésére” – írta.
Felrótta Nagy Bálintnak, hogy a posztjából nem derül ki, hogy mi lesz a HÉV-ek és az agglomerációs buszok utasaival, a közös menetrenddel, hálózattal, utastájékoztatással, forgalomirányítással.
Lehet, hogy volt keszthelyi polgármesterként ezek az összefüggések ismeretlenek Ön előtt, de Budapesten egy világváros óriási és összetett közlekedési hálózata működik
– közölte.
Emellett jelezte, hogy a HÉV-ek és a Volánbuszok budapesti szakaszain jelenleg nem is érvényes a vármegyebérlet, de ha kiterjesztenék, az sem oldaná meg a problémákat, mert a Csepelről, Békásmegyerről, Cinkotáról és számos más városrészből ingázók költségei megkétszereződnének. „Ha érzékelhető információhiányán bármilyen módon tudok segíteni, örömmel állok rendelkezésre” – zárta kommentjét Vitézy. (rtl.hu)