A piaci ár teteje az alap, de sokszor teljesen értelmezhetetlen túlárazások is előkerülnek.
A Balásy Gyula cégei, a New Land Media és a Lounge Design által megszabott tarifákat tartalmazza az a hatalmas, 45 fülből álló, több ezer soros Excel-táblázat, amelyet a Szabad Európa szerzett meg. A lap állítása szerint ezt a táblázatot használják a minisztériumok és a legfőbb állami szervek, hogy kommunikációs és rendezvényszervezési feladataikat elvégeztessék a központilag kiválasztott Balásy-cégekkel. A lap szerint ha valaki nem a Nemzeti Kommunikációs Hivatallal (NKOH) szerződő cégek igényei szerinti megrendelést ad le, a Balásy-cégek magasabb szinten járják ki a módosítást.
A cikk szerint a táblázat szerinti árak és óradíjak a piaci árak tetejét mutatják, viszont az nehezen ellenőrizhető, ténylegesen hány ember és mennyi időt tölt a feladatokkal. Az Excel-fájl alapján a stratégiai igazgató óradíja 31.339 forint, míg a stratégiai tervezőé 23.495 forint, de aki kommunikációs stratégiát rendel, ezen felül 35.438 forintos óradíjat is fizetnie kell.
A táblázatban sokféle tétel szerepel, például ökörsütést, whiskykóstolást vagy csokiszökőkutat is lehet rendelni Balásy cégeitől, de könnyűzenei világsztárt is ajánlanak rendelésre közel ötmilliárd forintért. 450 ezer forintért többalakos csoportképet is készítenek stúdióban egyébként.
A lapnak nyilatkozó forrás szerint a szekunder kutatási feladatok ellátására kiszabott 1.644.357 forintos díj köszönőviszonyban sincs a gyakorlattal, hiszen tulajdonképpen egy maximum kétórás Google-keresésért kérnek el ekkora összeget. (media1.hu)