„Naponta ötször fog járni a vonat Szabadka és Szeged között november 28-tól” – közölte Pásztor Bálint, a Vajdasági Magyar Szövetség megbízott elnöke közösségi oldalán.
Ahogy ő is említi posztjában, „nem mindig ez volt a dolgok állása: egész sokáig úgy nézett ki, be kell érnünk napi kettő járattal”, ahogy szóltak az eddigi hírek. Pásztor állítja, Orbán Viktornál és Lázár Jánosnál is lobbizott ezért.
Azt, hogy mikor járnak majd a vonatok, már csütörtökön megtudtuk a Vasutak rajongóinak egyesülete (Udruženje ljubitelja železnice) nevű Facebook-csoportnak hála: egy papír alapú menetrendet osztottak meg, vette észre a Szabad Magyar Szó. Eszerint a járatot egy szerb és egy magyar „Uzsgyi” motorvonat vinné.
Szabadkáról Szegedre 6:03-kor, 7:37-kor, 13:37-kor, 16:37-kor és 19:37-kor, míg Szegedről a vajdasági városba 5:19-kor, 8:58-kor, 14:58-kor, 17:58-kor és 21:43-kor is indulna személyvonat november 28-tól. Ez jelentős előrelépés lenne a korábban emlegetett napi két pár vonathoz képest, mivel a munkába ingázóknak, a piacozóknak, esetleg a késő estig a városban turistáskodóknak is megfelelő.
Forrás: Pásztor Bálint / Facebook
Lázár János építési és közlekedési miniszter a nagy bejelentés után azt is említette, hogy eleinte 80 perc lesz a menetidő Szeged és a vajdasági Szabadka között, ami nagyjából egyezik a szerb vasútbarátok által megosztott menetrenden szereplővel, mely szerint 85 percig tartana a teljes út. Viszont
a legkorábbi és a legkésőbbi vonatokkal már több mint 1,5 óráig tartana a menet,
legalábbis Szegedrő Szabadkára. A hivatalos menetrend azonban még pár nappal az indulás előtt sem elérhető jegyvételhez. A MÁV oldalán hibát írt ki, ha Röszkére szerettem volna utazni, a szerb vasút (Srbija Voz) menetrendkeresője pedig továbbra is napi két pár járatot mutatott, ahogy korábban, de azokat is csak december 9-éig. Ha ennél későbbi dátumot állítottam be, már azt írta, hogy nem talált semmit Szabadka és Röszke között.
A vonal eredetileg október 23-án indult volna el, ezt azonban el kellett halasztani, miután nem készültek el a biztosítóberendezésekkel. A MÁV ezzel kapcsolatban a Mészáros Lőrinc-féle V-Hídra mutogatott, szerintük „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem volt megkezdhető”.
Időközben a MÁV is kiadott egy hivatalos tájékoztatót a keddi indulásról, melyben azt is leírják, mennyibe kerülnek majd a jegyek a nemzetközi viszonylaton. (szegeder.hu)