A munka jövőre kezdődik, és 2029-re végeznek az első ütemmel.
Jövőre megkezdődik az M1-es bővítése - mondta Németh Tamás, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) vezérigazgatója a Világgazdaságnak.
Sokszor tervben volt már
Az M1-es autópálya bővítéséről már régóta szó van, senki sem vitatja, hogy a forgalomhoz kevés a jelenlegi 2x2 sáv. Mindennaposak a balesetek, torlódások, és az út állapota is gyorsan romlik, állandóak a kisebb javítások.
2022 márciusában egyszer már kiírták a tendert az M1-es autópálya háromsávossá bővítésére a Budapest és Bicske közötti szakaszon. Kevesebb mint egy évvel később azonban 180 fokos fordulat állt be, és az orosz-ukrán háború után elszabaduló árakra hivatkozva lefújták a projektet.
Az M1-es bővítése akkor kapott új lendületet, amikor aláírták a koncessziós szerződést az MKIF-vel. Idén májusban módosították a a szerződést, tulajdonképpen két évvel eltolták az M1-es bővítését, eredetileg 2027-re készen kellett volna lennie.
Idén februárban döntött a kormány arról, hogy az idén elkezdődik az M1-es előkészítése.
Győr és Budapest között 2029-re készen lesz
Az M1-esen jövő nyáron jelennek meg a munkagépek, az első ütemmel végeznek 2029-ben,. Az első ütem egyébként az M0-ás csatlakozástól Győrig tart, a Vas megyeieknek ez kimondottan jó hír.
Az autópályát mindkét oldalon háromsávossá bővítik, plusz egy úgynevezett intelligens leállósávot (ITS) is építenek, amit akkor nyitnak ki, ha azt a forgalom indokolja. Csúcsforgalomban kétszer négy sávon haladhatnak majd az autók az M1-esen.
2027-ben elkezdik az M7-es bővítését az első, Szabadbattyánig tartó ütemmel, itt is kétszer három sávot építenek ki, ITS-sel együtt. (Nyugat)