Több mint 1700 járművezető riasztotta az UFC-Que Choisir nevű francia fogyasztóvédő szövetséget, miután az AdBlue szennyezéscsökkentő rendszerrel kapcsolatos meghibásodást tapasztaltak járműveikben.
Az UFC-Que Choisir fogyasztóvédelmi egyesület bejelentette, hogy a francia fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatalhoz (DGCCRF) fordul az AdBlue szennyezéscsökkentő rendszerrel kapcsolatos számos meghibásodás miatt – közölte a Le Figaro.
Bár a gyártók már régóta tisztában vannak az AdBlue-rendszer hibáival, inkább szemet hunytak efölött és tovább értékesítették a hibás járműveket
– jelenti ki a fogyasztóvédő egyesület.
Az AdBlue egy karbamidalapú üzemanyag, ami körülbelül tíz éve használnak az autókban. A dízelautók kipufogógázaiból származó káros nitrogén-oxid-kibocsátás nagy részét kiküszöböli.
Az utóbbi időszakban több mint 1700 sofőr értesítette az UFC-Que Choisirt, miután olyan üzeneteket kaptak járművük műszerfalán („meghibásodott szennyezéscsökkentő” vagy „XXX km-en belül az újraindítás nem lehetséges”), ami arra kényszerítette őket, hogy azonnal egy szervizbe hajtsanak – idézi a Hirado.hu.
A szövetség szerint a legtöbb autómárka érintett a meghibásodásokban, de a legtöbb észlelt hiba a Peugeot és a Citroën típusú járműveket érinti. Az UFC-Que Choisirnak bejelentett hibák a fogyasztók több mint 91 százalékának a zsebét is megterhelte, a javítási díj átlagos összege megközelítette az ezer eurót.
A szövetség, ami az Európai Fogyasztók Szervezetén (BEUC) keresztül az Európai Bizottságot is értesítette, azt szeretné, ha egész Európára kiterjedő vizsgálatot indítanának, megvizsgálva a gyártók AdBlue-rendszerrel kapcsolatos lépéseit vagy éppen azok elmulasztását.
Ezenkívül azt javasolja, hogy kötelezzék a gyártókat az AdBlue-val kapcsolatos hibák orvoslására, és hogy a gyártók viseljék a javítási költségeket – beleértve azoknak a járművezetőknek a kompenzálását is, akik korábban már elszenvedtek egy ilyen meghibásodást. (Infostart)