Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • + »
    • Időjárás
    • Kultúra »
      • Film
      • Zene
    • Tudomány »
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód »
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár »
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó

75 éves a Porsche

Technika
2023.06.13.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on

A márka névadója, Ferry Porsche 1948-ban csapatával együtt alkotta meg első sportautóját, a Porsche 356 ’Nr 1’-et. 

A márka formavilágát mai napig meghatározó 911-es modellt már az alapító fia rajzolta, az elmúlt évtizedekben pedig sedannal és SUV modellekkel is gyarapodott a kínálat. Az EU-s klímacélok teljesítésének érdekében erőteljes elektrifikációba kezdett a márka, hamarosan szinte minden modell elérhető lesz teljesen elektromos változatban.

A sportautó-gyártó idén világszerte ünnepli  az évfordulót, Magyarországon a nemrégiben felavatott Balaton Park Circuit versenypálya biztosított helyszínt a rendezvénynek. - derült ki a Porsche közleményéből.

Ferdinand Porsche 1931-ben alapította meg vállalatát Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH néven, azonban egészen 1948-ig kellett várni ahhoz, hogy létrejöjjön az első négykerekű, amely az időközben ikonikussá vált márkanevet viselte. Ferry Porsche a saját álmát valósította meg a 356 létrehozásával, amelynek szülőhelye 1950-ig még nem Stuttgart-Zuffenhausen, hanem az ausztriai Gmünd volt. A vállalat nevével teljesen összeforrt a Porsche ikonikus logója, amelynek alakját és színeit Württemberg tartomány címeréről, a benne látható lovat pedig Stuttgart címeréről mintázták.

1964-ben új időszámítás kezdődött, Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander Porsche megrajzolta a 911-est, amely a mai napig meghatározza a márka identitását, és a sokadig generációja a mai napig megtalálható a kínálatban. A 70-es években nem csak a Porsche vállalat bővült tovább, hanem a F.A. Porsche létrehozta saját tervezőirodáját, a Porsche Design-t is. A 90-es évek második felének változásai irányították arra az útra a márkát, amelyen mind a mai napig jár. Ekkor érkezett meg a Boxster, amelyet 2002-ben követett sportos SUV modellként a Cayenne. A 2004-ben érkezett Carrera GT-vel belépett a szuperautók piacára is.

A márka igazodva az európai klímacélok eléréséhez, erőteljes elektrifikációba kezdett. Miközben a Taycan kínálata folyamatosan bővül, a Macan és a 718, majd pedig a Cayenne és a Panamera új generációja is elérhető lesz tisztán elektromos hajtáslánccal.

A kerek évfordulót világszerte autós rendezvényekkel ünnepelte a márka. Magyarországon, az idén májusban megnyílt Balaton Park Circuit versenypálya adott otthont a Porsche fesztiválnak, ahol 623 Porsche találkozott, és közel 1500-an ünnepelték a legendás autómárka 75. születésnapját. (Portofolio)

vállalat
autóipar
cégautó
porsche
taycan
klímacél
macan
panamera
elektromos hajtás
elektrifikáció
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2023.06.13. - 12:36
Módosítva 2023.06.13. - 12:37
A- A+

  • Ferencz Orsolya: Magyarország kezdeményező és megbecsült partner az űrkutatás területén

    Ferencz Orsolya: Magyarország kezdeményező és megbecsült partner az űrkutatás területén

  • Magyarországról kampányoltak Erdő Péter bíboros ellen a pápaválasztás előtt?

    Magyarországról kampányoltak Erdő Péter bíboros ellen a pápaválasztás előtt?

  • Minden negyedik magyar úgy gondolja, Gyurcsány távozása növeli a kormányváltás esélyeit

    Minden negyedik magyar úgy gondolja, Gyurcsány távozása növeli a kormányváltás esélyeit

  • Átverések az élelmiszeriparban – semmi sem az, aminek látszik?

    Átverések az élelmiszeriparban – semmi sem az, aminek látszik?

  • Magyar Péter bejelentette, hogy elgyalogol Nagyváradra

    Magyar Péter bejelentette, hogy elgyalogol Nagyváradra

  • 869 buszt vesz a MÁV

    869 buszt vesz a MÁV

  • Már ahhoz is szerencse kell, hogy Magyarország pénzügyi sokk nélkül megússza 2026-ig, aztán a parlamenti választás után jöhet az újratervezés

    Már ahhoz is szerencse kell, hogy Magyarország pénzügyi sokk nélkül megússza 2026-ig, aztán a parlamenti választás után jöhet az újratervezés

  • Rekordot döntött a költségvetési hiány, az NGM már jelentős zárolásokról beszél

    Rekordot döntött a költségvetési hiány, az NGM már jelentős zárolásokról beszél

  • Orbán Viktor: Ne legyen igazam, de a vége ez lesz

    Orbán Viktor: Ne legyen igazam, de a vége ez lesz

  • Keddtől változnak az árak a benzinkutakon

    Keddtől változnak az árak a benzinkutakon

  • Tompa Andrea író: Orbán Viktor attitűdje, remélem, kijózanítóan hat Romániában a magyarságra

    Tompa Andrea író: Orbán Viktor attitűdje, remélem, kijózanítóan hat Romániában a magyarságra

  • Ezért alkalmatlan Dobrev Klára, hogy felhúzza a DK-t? Szakértő mondta ki a kendőzetlen igazságot

    Ezért alkalmatlan Dobrev Klára, hogy felhúzza a DK-t? Szakértő mondta ki a kendőzetlen igazságot

  • Szlovákia korábbi miniszterelnöke szerint Robert Fico elárulta Európát, és kezet fogott egy tömeggyilkossal

    Szlovákia korábbi miniszterelnöke szerint Robert Fico elárulta Európát, és kezet fogott egy tömeggyilkossal

  • Medveveszély Kisecsetnél

    Medveveszély Kisecsetnél

  • Itt a bizonyíték, hogy Orbán Viktor ejti és a sorsukra hagyja a határon túli magyarokat, ha a hatalma növeléséről van szó

    Itt a bizonyíték, hogy Orbán Viktor ejti és a sorsukra hagyja a határon túli magyarokat, ha a hatalma növeléséről van szó

  • "Magyar Péternek is van köze Gyurcsány távozásához"

    "Magyar Péternek is van köze Gyurcsány távozásához"

  • Az Apple szerint meg lehetnek számolva az iPhone napjai

    Az Apple szerint meg lehetnek számolva az iPhone napjai

  • NER-keringő: összeértek Matolcsy György és Mészáros Lőrinc körei

    NER-keringő: összeértek Matolcsy György és Mészáros Lőrinc körei

  • A magyar internethasználók hírfogyasztási szokásai meglepően sokrétűek és egymással összekapcsoltak

    A magyar internethasználók hírfogyasztási szokásai meglepően sokrétűek és egymással összekapcsoltak

  • Gumiabroncsokat ástak el az autópálya alá a kínai kivitelezők

    Gumiabroncsokat ástak el az autópálya alá a kínai kivitelezők

  • Dobrev Klára: Az elmúlt hónapokban megjártam a poklok poklát

    Dobrev Klára: Az elmúlt hónapokban megjártam a poklok poklát

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element