Hogyan újítsunk fel valamit, ha minden van, csak pénz nincs?
Átvittek minden szükséges anyagot a Budapest-Belgrád építkezésről a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es számú vasútvonalra, számolt be a Telex. Négyszer 29 kilométernyi sínt, talpfákat, munkagépeket és szakembereket is egyik napról a másikra vittek át.
A Biatorbágy és Szárliget közötti vasútvonal túl fontos ahhoz, hogy „hagyják szétrohadni”, ezért Lázár János augusztus végén elrendelte az érintett 29 kilométeres szakasz teljes felújítását.
Lázár épp csak a felújításhoz szükséges 32 milliárd forintot nem tudta a MÁV rendelkezésre bocsátani, és elég nehéz ilyen gyorsan találni Magyarországon 29 kilométernyi, kétvágányú vasútvonalra való sínt és betonaljat, nagy teljesítményű felépítmény-cserélő gépet, és mindenféle egyéb vasútépítésre használt gépet az őket kezelő dolgozókkal együtt.
Ezt a feladatot az országban csak Mészáros Lőrinc vasúti pályaépítő vállalkozása, a V-Híd Zrt. segítségével tudták megoldani, amely alvállalkozóként csatlakozott a történetbe: a V-Híd munkagépeinek és munkásainak nagy része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonal építkezését, és átment a győri fővonalon dolgozni. (rtl.hu)