A vásárlók megelégelték a folyamatos áremelkedéseket, négy európai ország pedig ennek következtében úgy döntött, hogy nem forgalmazzák tovább a Pepsi termékeket.
Az Index cikke szerint a Pepsi mellett a Lay’s chipsek, a Doritos termékek, a Lipton teák és a Quaker gabonapelyhek tűnnek el a spanyol, a francia, olasz és belga boltok polcairól. A PepsiCo közleményében azt írta, hogy "már hónapok óta tárgyalásokat folytatunk a Carrefourral, és továbbra is jóhiszeműen együttműködünk annak érdekében, hogy termékeink elérhetők legyenek”.
A portál felidézte, hogy a Cheetos, a Mountain Dew és a Rice-A-Roni mögött álló vállalat már hét egymást követő negyedévben két számjegyű százalékos áremelést hajtott végre, legutóbb a július–szeptemberi időszakban 11 százalékkal. A profitja nőtt, bár a magasabb árak visszavetették az eladásokat, mivel az emberek az olcsóbb üzletekbe tértek át. A PepsiCo azt is elmondta, hogy a kényelem és az adagok szabályozhatósága iránti fogyasztói igények kielégítése érdekében csökkentette a csomagok méretét.
A vállalat szerint az áremelkedéseknek enyhülniük kell, és nagyrészt az inflációhoz igazodniuk, amely világszerte jelentősen csökkent, mióta a Covid–19-világjárvány idején a beszállítói láncok beszűkültek, majd az orosz–ukrán háború az árakat brutálisan feltornázta. A számok szerint azonban az Európai Unió 20, euróval fizető országában decemberben 2,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest.
Az élelmiszerek és alkoholmentes italok ára a márciusi 17,5 százalékos emelkedésről mérséklődött az euróövezetben, de novemberben még így is 6,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. A PepsiCo a gabona és az étolaj magasabb költségeire hivatkozott az áremelkedés kapcsán. (atv.hu)