Egyre népszerűbb a digitális bank, a top 3-as listán Magyarország is szerepel, ahol az ügyfélszám nemrégiben haladta meg az 1 milliós küszöböt.
Az európai Revolut Bank kevesebb mint 1 év alatt 2 és fél millió ügyfelet szerzett, így már több mint 10 millió lakossági ügyfele van Közép- és Kelet-Európában - közölte a cég. A legtöbb ügyféllel rendelkező 5 város: Bukarest (590 000 ügyfél), Varsó (360 000 ügyfél), Budapest (356 000 ügyfél), Szófia (270 000 ügyfél), Vilnius (173 000 ügyfél). A közép- és kelet-európai térségben ügyfelek milliói használják a Revolut-számlájukat mindennapi pénzügyeik kezelésére, pénzfogadásra, fizetésre, számlák megosztására, megtakarításra, kiadások nyomon követésére, limitek beállítására, befektetésre, adományozásra és még sok minden másra, és havonta több mint 138 millió tranzakciót hajtanak végre - írja a Pénzcentrum.
A platform jelenleg havonta több mint 138 millió tranzakciót dolgoz fel, ami 67%-os növekedést jelent az előző 12 hónapban feldolgozott tranzakciók számának átlagához képest. A kibocsátott virtuális, egyszer használatos és fizikai kártyák (2023. szeptember 30-i) 50 milliós, de folyamatosan növekvő száma kitűnően szemlélteti, hogy a Revolut hozzájárul a pénzügyi kirekesztődés felszámolásához és a határok nélküli gazdaság működtetéséhez.
A közép- és kelet európai térségekbe milliók használják már a Revolut-számlájukat elsődleges bankszámlájukként a mindennapi pénzügyeik kezelésére. A nemzetközi átutalásoktól és devizaátváltási tranzakcióktól kezdve a folyószámlákig, a költségvetés-kezelésig és a személyre szabott kártyákig vagy a gyermekek számára tervezett számlákig a Revoluton mindenféle pénzkezelési funkció megtalálható.
Egy reprezentatív felmérés szerint a résztvevők közel fele a digitális bankokat részesíti előnyben: a régióban élő válaszadók 34%-a a rugalmasságot, 12%-a pedig a pénz feletti nagyobb kontrollt említette indokként. A válaszadók harmada egyszerre kettőt választana: bankfiókkal rendelkező bankot és okostelefonon kezelhető második bankszámlát. A felmérésben részt vevők csupán 12%-a preferálja még mindig a hagyományos bankokat, főként azért, mert valódi személlyel szeretnének kapcsolatba lépni, ha tanácsra van szükségük.
A legfontosabb piaci kihívások, amelyekre reagáltunk, az infláció - az alkalmazáson belüli funkcióink segítenek az embereknek a háztartási költségvetés kezelésében, a kiadások korlátozásában és a pénz félretételében, megspórolásában, a kibertámadások növekvő kockázata - eldobható virtuális kártyáink segítik a fogyasztókat a biztonságos online vásárlásban, valamint a csalások növekvő kockázata - a Revolut alkalmazásban innovatív oktatási tanfolyamot indítottunk a pénzügyi csalások önvédelméről, amely három uniós országban - Magyarországon, Lengyelországban és Romániában - bizonyult a legnépszerűbbnek" - mondta Léder.
A naphire.hu arról is beszámolt, hogy nemrégiben kirúgtak a munkahelyéről egy magyar bankárt, mert túl sokat evett és ivott. A dolgozó a bírósághoz fordult, azonban elveszítette a munkaügyi pert. (Naphíre)