A sportosságra, vezetési élményre hangolt Subaruk mindig is a paletta elmaradhatatlan elemei voltak, így az új WRX érkezése nem meglepő tény.
A visszafogottabb összkép, a gyártó teljesítményorientált modelljeire jellemző méretes szárny hiánya viszont már igen, miközben a Recaro ülések, a Brembo fékek és a feszes futómű azért megmaradt.
A Subaru nem minden rajongója van oda a crossoveres, SUV-s vonalért, amire a japánok értő módon klasszikusabb karosszéria formával reagálnak: az új sportmodell a WRX szedánra épülve borzolja a kedélyeket, s igyekszik megtartani a ralifanatikusok által szeretett értékeket. A modell a WRX TR nevet kapta, s bár a WRX-hez képest lóerőket nem, ám fontos módosításokat kaptunk a gyorsaságot megcélozva.
Forrás: autopult.hu
Mindezeknek megfelelően a fontos újdonságokat a lemezek alatt találjuk: pirosra festett Brembo fékek, elöl hat, hátul két dugattyús konfigurációval, ráadásul nagyobb méretben, nagyobb főfékhengerrel szolgálják a jobb lassulási teljesítményt. A gyártó szerint a pedálérzet is javult, ráadásul a fáradékonyságot is mérsékelték.
A futóművön is dolgoztak: a rugókat keményebbekre cserélték, új gátlók és módosított kormánymű szerepel a csomagban, mi több, 245/35 R19 méretű Bridgestone Potenza S007 abroncsokat is kapnak a vevők. Ettől jobb kormányreakciót, jobb vezethetőséget várnak a japánok. A gumikat vadonatúj, szürke könnyűfém felniken adják.
Forrás: autopult.hu
A TR-hez jár továbbá hatpontos övvel, piros varrással ellátott Recaro versenyülés szett, miközben a beltér komor színösszeállítást kapott. Az ülések kialakítása lehetővé teszi a kényelmes sisakviselést a pályanapokon, ráadásul így még lejjebb kerülhetett a súlypont, persze kicsit csökkentett tömeg mellett – a TR napfénytetőt sem kap a súlymegtakarítás miatt.
Nem maradt ki a csomagból a Subaru EyeSight nevet viselő asszisztens rendszere sem, ráadásul az alapot adó WRX CVT váltójához képest itt már kézi kapcsolású szerkezetet kapnak a rajongók. A manuális váltó egy 275 lóerős, 350 Nm-t tudó, 2,4 literes boxermotorhoz csatlakozik, s természetesen az összkerékhajtás is adott. A sportos újdonság 2024 elején érkezik a szalonokba. (AUTÓPULT)