Ugrás a tartalomra
CIVILHETES
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó

Elég hamar befuccsolhatnak a kínai akkugyárak Magyarországon

Gazdaság
2024.05.23.
Profile picture for user CIVILHETES
By CIVILHETES on
  • facebook-f
  • twitter
  • envelope
  • print

Ebből még baj lehet

Az elektromos autózás nyugat-európai tervei akadoznak, és jelenleg inkább életstílusnak tekinthető, mintsem széleskörű közlekedési megoldásnak, mivel a töltőinfrastruktúra fejlettsége jelentős különbségeket mutat Európa-szerte – fogalmazta meg véleményét Krepsz Zoltán, Az Autó szaklap főszerkesztő-helyettese.

Nyugat-Európában az elektromos autózás tervei akadályokba ütköznek, és jelenleg úgy tűnik, hogy ez a technológia csak kevesek számára elérhető luxus marad, ami szűkíti a potenciális piacot - hangzott el az InfoRádióban Az Autó szaklap főszerkesztő-helyettesétől, Krepsz Zoltántól. A szakértő szerint az elektromos járművek használata jelenleg inkább egy életmód, mintsem egy általános közlekedési megoldás. Kiemelte, hogy bár Skandináviában, Németországban és Ausztriában valamivel fejlettebb a töltőinfrastruktúra, még ott is gátolja az elektromos autók elterjedését a magas vételár.

Az Európai Unió célja, hogy 2035-től betiltsa az új benzines és dízelautók értékesítését annak érdekében, hogy 2050-re a közlekedési szektor szén-dioxid-kibocsátása nullára csökkenjen. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a már forgalomban lévő járművekre is. A járműiparban már régóta folyik az elektrifikáció felé való elmozdulás, de Krepsz szerint tapasztalható némi visszaesés is. Megemlítette, hogy a prémium kategória néhány német gyártójánál nem külön elektromos modellek gyártása zajlik, hanem meglévő modellek fejlesztése történik akkumulátormeghajtású változatra.

Az Egyesült Államok tervezett intézkedéseiről is beszámolt, miszerint 100%-os védővámot vetnének ki a kínai elektromos autók importjára annak érdekében, hogy megvédjék saját járműiparukat. Nem tartja kizártnak azt sem, hogy az EU lazítani fog a 2035-ös határidőn tekintettel arra, hogy jelenleg nehézségekbe ütközik az újonnan fejlesztett elektromos autók piacra dobása.

El fogunk jutni odáig, hogy az autózás ismét csak a gazdagok privilégiuma lesz

- fogalmazott, utalva arra, hogy az árak fenntartása és az infrastruktúra kiépítése olyan mértékű befektetést igényelne, amelyet rövid távon nehéz lenne megvalósítani. (Pénzcentrum)
autó
kínai
akkumulátor
elektromos autó
autózás
autók
elektromos
elektromos jármű
elektromos töltőállomás
ELEKTROMOBILITÁS
Profile picture for user CIVILHETES
CIVILHETES
Publikálva 2024.05.23. - 10:49
Módosítva 2024.05.23. - 10:50
A- A+
  • facebook-f
  • twitter
  • envelope
  • print

  • Érezhető változás indul a hazai üzemanyagárakban

    Érezhető változás indul a hazai üzemanyagárakban

  • Kevesli az RMDSZ a felajánlott két minisztériumot, mert nem akarnak díszletek lenni a román kormányban 

    Kevesli az RMDSZ a felajánlott két minisztériumot, mert nem akarnak díszletek lenni a román kormányban 

  • Nyílt levél Magyar Péternek

    Nyílt levél Magyar Péternek

  • Most az árrésstop miatt indított kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság

    Most az árrésstop miatt indított kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság

  • Az én pénzem, az ő felelősségük? – Banki adathalászat, ügyfélhiba vagy intézményi mulasztás az MBH-nál

    Az én pénzem, az ő felelősségük? – Banki adathalászat, ügyfélhiba vagy intézményi mulasztás az MBH-nál

  • Medián: nagyon vezet a Tisza, Magyar Péterék több lélektaninak minősíthető határt is átléptek

    Medián: nagyon vezet a Tisza, Magyar Péterék több lélektaninak minősíthető határt is átléptek

  • Lesújtó hírt kapott 2,5 millió nyugdíjas: ugrott a 30 ezer forintos élelmiszer-utalványok júliusi postázása

    Lesújtó hírt kapott 2,5 millió nyugdíjas: ugrott a 30 ezer forintos élelmiszer-utalványok júliusi postázása

  • Legkorábban június 22-én indulhat az Axiom-4 legénysége a Nemzetközi Űrállomásra

    Legkorábban június 22-én indulhat az Axiom-4 legénysége a Nemzetközi Űrállomásra

  • Így verik át a hibázó orvosok a pácienseket és az államot

    Így verik át a hibázó orvosok a pácienseket és az államot

  • G7: a magyar autósok valószínűleg nem érzik meg, ha az EU betiltja az orosz kőolaj behozatalát

    G7: a magyar autósok valószínűleg nem érzik meg, ha az EU betiltja az orosz kőolaj behozatalát

  • Országjelentés: Kormányzati korrupció, növekvő szegénység, gyenge oktatás és gazdasági teljesítmény

    Országjelentés: Kormányzati korrupció, növekvő szegénység, gyenge oktatás és gazdasági teljesítmény

  • Hibás és felelőtlen a magyar gyermekvédelmi rendszer

    Hibás és felelőtlen a magyar gyermekvédelmi rendszer

  • Öt év börtönre ítélték elsőfokon a pécsi buszper mindkét vádlottját, ki kell fizetniük a 606 milliós kárt

    Öt év börtönre ítélték elsőfokon a pécsi buszper mindkét vádlottját, ki kell fizetniük a 606 milliós kárt

  • Beperli a Szuverenitásvédelmi Hivatalt a Válasz Online

    Beperli a Szuverenitásvédelmi Hivatalt a Válasz Online

  • A legmagasabb fokú riasztást rendelték el Indonéziában vulkánkitörés miatt

    A legmagasabb fokú riasztást rendelték el Indonéziában vulkánkitörés miatt

  • 87 magyar és egy amerikai állampolgárt hozott haza Magyarország

    87 magyar és egy amerikai állampolgárt hozott haza Magyarország

  • Kelemen Hunor: „Le lehetne állítani a stadionépítéseket Romániában”

    Kelemen Hunor: „Le lehetne állítani a stadionépítéseket Romániában”

  • Csalódás és kritika a Partizán fanyalgásáról – Egy zászlóbontás utóhangjai

    Csalódás és kritika a Partizán fanyalgásáról – Egy zászlóbontás utóhangjai

  • Novák Katalin: Pokoli másfél év van mögöttem

    Novák Katalin: Pokoli másfél év van mögöttem

  • Kutyatámadás Kemendolláron: Súlyos sérüléseket szenvedett az idős nő

    Kutyatámadás Kemendolláron: Súlyos sérüléseket szenvedett az idős nő

  • Véget ért a vizsgálat: kiderült, hogy ki volt a spanyol áramszünet felelőse

    Véget ért a vizsgálat: kiderült, hogy ki volt a spanyol áramszünet felelőse

  • Kérek még

Maradjon velünk!

 

  • instagram
  • facebook-f
  • twitter
  • coub
  • youtube

Rovatok

  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • Minden más

© 2011-2025 CIVILHETES /Középen állunk/

Lábléc menü

  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatkezelés
  • Régi CIVILHETES
Címlap
CIVILHETES
Független Közéleti Magazin
  • Belföld
  • Külföld
  • Gazdaság
  • Vélemény
  • +
    • Időjárás
    • Kultúra
      • Film
      • Zene
    • Tudomány
      • Környezet
      • Technika
      • Kütyü
    • Életmód
      • Egészség
      • Gasztro
      • Sport
      • Állati
    • Bulvár
      • Kék
      • Rejtély
    • Fiatal
    • Videó
Clear keys input element